Prosopocoilus giraffa keisukei
In een van de potten is helaas een groene schimmel beginnen groeien de rest ziet er wel nog goed uit.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb hier ook nog potten staan die stagneren en dan weer verder gaan en nu zelfs potten waar de groene schimmel verliest van de mycelium puur als experiment.
Mijn advies , voor weinig een paddestoelenkweker benaderen die op zaagsel kweekt en zijn uitgewerkte zakken opkopen. 5L voor €3,- over het algemeen kan een eurootje of 1a2 duurder zijn maar dat kost de kop niet.
Van de koelkast vol bij mij gingen 2 zakken fout door groene schimmel en lagen er al een maand!
Mijn advies , voor weinig een paddestoelenkweker benaderen die op zaagsel kweekt en zijn uitgewerkte zakken opkopen. 5L voor €3,- over het algemeen kan een eurootje of 1a2 duurder zijn maar dat kost de kop niet.
Van de koelkast vol bij mij gingen 2 zakken fout door groene schimmel en lagen er al een maand!
Dat is inderdaad ook wel interessant. Ik heb wel niet echt een koelkast om deze in te bewaren maar als ik ze in kleine hoeveelheden zou kopen en meteen gebruik kan dit ook wel werken inderdaad. Dan moet ik maar eens zien of er paddenstoelenkwekers in de buurt zijn.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Er zijn er zat die dat doen en als je het gelijk toepast heb je geen koelkast nodig. Ik heb het destijds met veel succes voor dorcus gebruikt .het enige probleem wat ik ondervond was dat het niet gelabeld was in wat voor soort paddo erin had gezeten maar dorcus is schijnbaar niet kieskeurig.Elias schreef: wo 15 apr 2026, 22:49 Dat is inderdaad ook wel interessant. Ik heb wel niet echt een koelkast om deze in te bewaren maar als ik ze in kleine hoeveelheden zou kopen en meteen gebruik kan dit ook wel werken inderdaad. Dan moet ik maar eens zien of er paddenstoelenkwekers in de buurt zijn.
Maar wel iets om bij voorbaat gelijk te vragen aan de verkoper.