Prosopocoilus giraffa keisukei

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Elias
L3

Prosopocoilus giraffa keisukei

Bericht door Elias »

Mijn paartje prosopocoilus giraffa keisukei is eindelijk toegekomen na een heleboel gedoe met postnl waardoor ze een hele week onderweg waren gelukkig zijn ze allebij ok. Aangezien ze nog niet gegeten hebben van de jellys die ze hadden onderweg, en dat ze zich allebij al terug hebben ingegraven in hun zaagsel , ga ik ervan uit dat ze nog niet actief zijn. Dus ik hou ze voorlopig nog apart tot ze allebij goed eten. Ik heb ergens gezien dat je best eerst een van de twee gewend laat worden aan de kweekbox en dan pas de andere introduceert. Volgens mij was het eerst het mannetje en dan het vrouwtje maar ik herinner het mij niet meer goed. Welke van de 2 is het?
Bijlagen
20250616_173726.jpg
20250616_173726.jpg (399.15 KiB) 276 keer bekeken
20250616_171913.jpg
20250616_171913.jpg (49.05 KiB) 276 keer bekeken
Harald
Golofa porteri

Bericht door Harald »

vrouw eerst, daarna man.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ok, bedankt.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Gelukkig! zo heb ik het ook gedaan begon te twijfelen.
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ik vind het wel wat verwarrend het verschil tussen wel of niet actief. S'nachts hoor ik ze namelijk redelijk veel rondkruipen in hun bakjes en ik ging er van uit dat ze gewoon ingegraven op dezelfde plek gingen liggen tot ze actief worden. Ik ga ze nog steeds pas bij elkaar zetten als ze allebij duidelijk al eten maar het is toch wat moeilijk in te schatten. Misschien zie ik het verschil dan wel als ze wel degelijk actief zijn.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

In hoeveel liter bak heb jij ze zitten?
Ik zie of hoor ze hier helemaal niet namelijk .
Vaak kan je het herkennen als ze ook goed gaan eten.
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ze zitten momenteel apart in kleinere bakjes tot ze actief zijn.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Hoe oud zijn ze? Ik kan ergens terug vinden hoogstwaarschijnlijk wat er voor staat eer dat ze samen mogen.
Ik weet het wel van dorcus dat is beter als ze 2 a3 maanden oud zijn .ik weet niet hoelang prosopocoilus giraffa leeft maar ik denk dat na 2 maanden het wel veiliger is .
Ik heb het even voor de duidelijkheid niet gedaan.
Ik heb verse vrouwen in grote bakken gedaan 45L en wissel de man om de 2 weken van bak.
Of ik daar voor afgestraft word weet ik pas aankomend weekend. Bij dorcus ging het wel goed namelijk maar zijn de vrouwen iets ouder dat wel.
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ik weet niet zeker hoe oud ze zijn maar volgens de verkoper zijn ze pas vrij recent uitgekomen. Dus ik ga gewoon het zeker voor het onzekere nemen en ze pas samenzetten als ze goed eten. Alhoewel ik niet echt denk dat het mannetje het vrouwtje iets zou kunnen aandoen aangezien het nauwelijks groter is dan haar.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: wo 18 jun 2025, 23:20 Ik weet niet zeker hoe oud ze zijn maar volgens de verkoper zijn ze pas vrij recent uitgekomen. Dus ik ga gewoon het zeker voor het onzekere nemen en ze pas samenzetten als ze goed eten. Alhoewel ik niet echt denk dat het mannetje het vrouwtje iets zou kunnen aandoen aangezien het nauwelijks groter is dan haar.
Ja hij liegt er niet om en zijn net uit dus.
Dan geduld hebben inderdaad .
Je moet banger zijn voor de vrouwen ik denk ook niet dat een man snel een vrouw zal beschadigingen maar andersom wel.
Ik zal morgen ff kijken welke info ik kan vinden na me werk .uit me hoofd was het vrouwen 3 maanden en man 2 maanden. Maar ik check het dan. Ben nu gaar😅
Plaats reactie