Prosopocoilus giraffa keisukei
Ik ben vrij zeker dat een eerste mannetje aan een popkamer bezig is. Zijn max gewicht was net geen 35 gram voor zover ik weet dus benieuwd wat daar uit komt.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Mooi, hopelijk komt het goed .
Bij mij is het misvormde mannetje overleden inmiddels en hoop op minstens 1 gezonde man aangezien ik al meerdere vrouwen heb zitten .
Bij mij is het misvormde mannetje overleden inmiddels en hoop op minstens 1 gezonde man aangezien ik al meerdere vrouwen heb zitten .
Na wat overweging heb ik hem uit de originele popkamer gehaald. Er zaten wat wormen in het substraat en de popkamer zag er wat rommelig uit omdat er volgens mij stukjes van het "plafond" zijn losgekomen. En er blijken ook redelijk wat mijten op te zitten. Dus voorlopig ga ik proberen zijn artificiële popkamer wat droger te houden in de hoop dat dit wat helpt met de mijten en als het er naar uitziet dat hij gaat verpoppen (tot nu toe was dit bij andere soorten te zien omdat ze een laatste beetje frass uit lijken te duwen ongeveer een dag voor het verpoppen.) Dan zorg ik dat de vochtigheidsgraad terug hoger is door een vochtig stuk keukenpapier boven de popkamer te leggen. Heb ik bij andere soorten ook al gedaan. Ik weet wel niet zeker of het wel degelijk iets doet maar die zijn wel allemaal goed gegaan en het lijkt ook wel logisch dat dit helpt de vochtigheidsgraad omhoog doen. Ik heb hem uit nieuwsgierigheid ook snel gewogen en hij is 18 gram nu. Dus wel heel veel gewicht kwijt geraakt. Benieuwd hoe het verder gaat nu.
- Bijlagen
-
- 20260919_170918.jpg (150.43 KiB) 79 keer bekeken
Ondertussen heeft een 2de ook een popkamer gemaakt. Dit keer een die er goed en stevig gevormd uitziet dus zolang er niets instort hou ik die in de originele popkamer. En een derde is misschien ook bezig met zijn popkamer maar dit kan ook vals alarm zijn.