Cyclommatus mniszechi
Ja ze hebben allebij een stuk banaan maar geen van bijde heeft er al van gegeten. Maar ik heb net eens beter gekeken in het bakje waar ze in zat en er zit een bananenschil in waar al het vruchtvlees af is dus dan is ze inderdaad al actief.
Het vrouwtje zit heel de tijd ondergegraven in haar zaagsel en de banaal light vanboven dus ik heb ze nu zo geplaatst dat ze, terwijl ze mooi onder het zaagsel kan blijven, ook recht voor de banaan zit en ik denk dat ik haar "tong" heb zien bewegen in de banaan dus volgens mij eet ze. Wat hopelijk een goed teken is. Ze is wel nog steeds sloom en heeft geen grip op dingen.
Aangezien het vrouwtje nog steeds zo is en het er dus niet naar uitziet dat het beter wordt, heb ik nog een vrouwtje gekocht. Want hoe de eerste nu is leek het mij niet verantwoordelijk om ze bij het mannetje te zetten. En de verkoper heeft er 2 verstuurd inplaats van 1 dus nu heb ik een mooi triotje. De 2 nieuwe zien er helemaal ok uit. Ze zitten nu samen met het mannetje in een 20 liter bak zelfgemaakte flake soil met een paar stukken zacht witrot hout. Op zich is alleen flake soil goed blijkbaar maar het is niet veel hout en als ze het niet gebruiken kan het ook geen kwaad dus heb er toch wat in gedaan. I zie wel wat ze er mee doen.
- Bijlagen
-
- 20260521_120801.jpg (156.03 KiB) 37 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Mooie soort,komt vast goed