ff voorstellen....

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Arne van Bekkum
L3

ff voorstellen....

Bericht door Arne van Bekkum »

Goedenavond,
even voorstellen, mijn naam is Arne van Bekkum 26 jaar jong.
Ik heb in het verleden kevers gehouden en ik had een kennis (Anton Huykman) die ik een tijdje met de verzorging van zijn dieren heb geholpen.
Ik heb toen Eudicella's, Mecynorrhina's en Megasoma acteon gehouden.
Door omstandigheden heb ik echter al een paar jaar geen kevers of andere terrarium dieren meer. Wel heb ik spaanse vliegkroppers (duiven) en sierwatervogels (Goudspiegel, Hartlaub en Patagonische gekuifde eenden).
Maar het kriebelt altijd natuurlijk en ik heb nu de tijd en ruimte om weer serieus met het houden van kevers te beginnen. Ik heb namelijk nog een aantal dieren uit die tijd (opgezet) en telkens als je daarnaar kijkt...
Ik was ook blij verrast toen ik dit forum vond op internet!
Heerlijk al die verhalen en informatie te lezen!
Aan de slag dus...
Ik heb een flink aantal nieuwe curver boxen gekocht en ik heb een ingebouwde kast die ik voor de kever(larven) ga inrichten. Deze kast is 90cm breed, 70cm diep en 2.5m hoog.
Zodra de vorst uit de grond is ga ik het bos in opzoek naar substraat en houtmolm voor de larven.
Ik woon in Ommen dus bos genoeg.
Ik zou graag starten met Eudicella's en Chalcosoma's.
Of in ieder geval niet met erg moeilijke soorten, dat bewaar ik liever voor een later tijdstip.
Ik hoop via deze weg contact te krijgen met enkele fokkers om eens bij hun dieren te komen kijken en hopelijk in de toekomst wat dieren over te nemen.
Daar ik al jaren niet meer op een reptielen beurs ben geweest heb ik geen benul van wat voor dieren er regelmatig aangeboden worden (behalve pachnoda peregrina marginata ga ik van uit).
Alvast een gelukkig nieuw jaar!!
mvg Arne van Bekkum
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Arne en welkom ! Leuk dat je toch weer aan de kevers gaat :D Je zult hier diverse kwekers vinden die regelmatig wat in de verkoop hebben, hou het topic aangeboden in de gaten of zet en advertentie in het gevraagd topic. Op reptielenbeurzen is tegenwoordig steeds meer te krijgen... Het duurd helaas alleen nog een paar maanden voordat er weer een beurs is !
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

welkom. leuk dat je weer kevers wilt gaan houden.
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Welkom Arne, ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum! :)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie