Ik was nijdig op zoek naar een prosopocoilus savagei mannetje en nog steeds!
Maarja dan komt dit op je pad en das toch ook wel weer een leuke soort .
Gegunt een koppeltje overgenomen en nog onderweg .ik heb al maanden broedbakken klaar staan voor lucanidae inmiddels kwam ik achter weggestopt ergens in de hoek van mijn vergeetachtigheid,ik moet even kijken of het vochtgehalte daar nog wel ok is , soms dan word het zeiknat (steeds natter dus trekt vocht aan) en soms droogt het uit dat is moeilijk in te schatten .
Hoedan ook een nieuw avontuur en geen flauw idee wat deze soort gaat doen .
Homoderus mellyi
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Leuk. Veel succes ermee! is echt een mooie soort.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja werd zo voor me voeten gesmeten en eigenlijk wil ik niet meer soorten nog gaan houden ivm ruimtegebrek en heel druk met verbouwen,werk enz enz.
Maarja ik laat het dan ook weer niet voorbij gaan
Ik ben wel erg benieuwd of m'n broedbak geschikt is hij was voor dorcus titanus palawanicus bestemd en ik heb er nog één die was voor cyclommatus elaphus maar daarin ben ik op het laatst gelukkig in gewijzigd op andermans bevindingen.
Het is een Afrikaanse soort dus warmte lijkt me belangrijk maar ik moet nog echt research gaan doen .
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Daar zijn ze dan
Ze samen in een 19L broedbak gedaan met een witrothout stam , en wat ouder flakesoil met witrothout snippers .
Ze samen in een 19L broedbak gedaan met een witrothout stam , en wat ouder flakesoil met witrothout snippers .
- Bijlagen
-
- 20260617_140705.jpg (133.79 KiB) 29 keer bekeken
-
- 20260617_140732.jpg (141 KiB) 29 keer bekeken
-
- 20260617_141041.jpg (156.24 KiB) 29 keer bekeken
Mooi. Veel succes ermee!
Wat een knappe soort is dat! Veel succes met de kweek!