Ja hoor ,ze eten goed ik overvoer nogal snel merk ik alleen en zeker gedroogde zijderupsen zijn snel vatbaar voor mijten maar dat gruis is meestal als eerste wegPim schreef: di 14 apr 2026, 21:20Jij legt het dus al onderin en dat werkt goed?René Verheij schreef: di 14 apr 2026, 21:16Bij mij ligt alles onderin op een kluitje elke keer weer omdat ze daar het meeste foerageren. Mijten of wormpjes verschijnen in een dag maar worden ook gewoon opgegeten.
Goliathus goliatus van René
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Dus mijten komen ook snel onderin het substraat?René Verheij schreef: di 14 apr 2026, 21:23Ja hoor ,ze eten goed ik overvoer nogal snel merk ik alleen en zeker gedroogde zijderupsen zijn snel vatbaar voor mijten maar dat gruis is meestal als eerste weg
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja dat maakt niet uit en ook witte wormpjes .Pim schreef: di 14 apr 2026, 21:27Dus mijten komen ook snel onderin het substraat?René Verheij schreef: di 14 apr 2026, 21:23Ja hoor ,ze eten goed ik overvoer nogal snel merk ik alleen en zeker gedroogde zijderupsen zijn snel vatbaar voor mijten maar dat gruis is meestal als eerste weg
Ik doe niet het gehele substraat vervangen alleen substraat met ongedierte en niet alles gaat er daardoor uit maar wil ze ook niet teveel verandering in 1x geven dat lijkt of voelt onverstandig.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Even ter toelichting, schimmelen gebeurt enkelt bij mij aan de oppervlakte door resterend voer wat perongeluk terug gedaan is en dus 4 dagen oud is.
Ik heb nog geen schimmels ondergronds/bodem meegemaakt in 2 dagen tijd.
Ik heb nog geen schimmels ondergronds/bodem meegemaakt in 2 dagen tijd.