Mecynorrhina ugandensis

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Poohke
L2

Bericht door Poohke »

@ hansje: Zoals verwacht zijn er al verschillende geïnteresseerden (ook op andere fora e.d.). Zodra ik nakweek heb (en indien voldoende larfjes weliswaar), zet ik het op het forum en dan zal het kwestie zijn van 'eerst komt, eerst maalt', dus hou het goed in de gaten zou ik zeggen ;)
Sam
Megasoma actaeon

Bericht door Sam »

Dat zijn toch nog mooie resultaten lijkt mij. :bravo:
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Supermooi! Op deze nakweek zal wel een run komen, ik denk dat je een goede prijs kan vragen en er wel veel geïnteresseerden zullen zijn! Prachtig!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
phasmwave
Eupatoris grallicornis

Bericht door phasmwave »

Mooi! Mannetje van meer dan 7cm, damn ;)
Poohke
L2

Bericht door Poohke »

Ha Dries, mss kan het onderstaande je wat helpen bij het houden van jouw ugandensis-larven ;)

Ik houd de resterende ugandensis-poppen nu in een proper uitgewassen plastieken doos met daarin een laag lichtjes vochtig, nieuw (!) substraat. In de cocons wordt een kleine opening van zo'n 2 cm diameter gemaakt en dit wordt dan bedekt met een blaadje. De doos zelf is afgesloten met een plastieken deksel en aan de zijkant van deze doos zijn 2 gaatjes gemaakt om voor een lichte ventilatie te zorgen.
Weet niet of dit dé juiste manier is, maar het blijkt voorlopig toch te werken... :)

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Linde
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Heel duidelijk zo met de foto's !
phasmwave
Eupatoris grallicornis

Bericht door phasmwave »

Wel Linde, 't is nu niet voor het een of het ander, maar bij mij liggen ze nu net zo ;) , alleen is het substraat wat droger, maar zijn de cocons wat dieper in het substraat "gezonken"... Ik hou jullie ook op de hoogte...

Grtz
Poohke
L2

Bericht door Poohke »

Dan moet het bij jou vast ook lukken. Ik kijk uit naar jouw resultaten (foto's!) :)
phasmwave
Eupatoris grallicornis

Bericht door phasmwave »

Poohke schreef:Ik kijk uit naar jouw resultaten (foto's!) :)
Ik ook :D
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

foto's zijn altijd duidelijker dan woorden denk ik zo
Plaats reactie