Cheirolasia burkei
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ze tussen de middag verplaatst want zelfs dit werd te heet voor ze met gevolgen in sterfte dus snel handelen.
Larven doken onderin het substraat en vond een aantal ,gelukkig niet veel dood bovenop.
Eudicella schultzeorum vond het ook echt niet leuk daar wel dode cocons gevonden en een aantal larven verloren door de hitte en ook alles moeten verplaatsen.
Alleen mtu's houden de hoge temperaturen uit ! Die soort is echt super veerkrachtig om één of andere manier.
Larven doken onderin het substraat en vond een aantal ,gelukkig niet veel dood bovenop.
Eudicella schultzeorum vond het ook echt niet leuk daar wel dode cocons gevonden en een aantal larven verloren door de hitte en ook alles moeten verplaatsen.
Alleen mtu's houden de hoge temperaturen uit ! Die soort is echt super veerkrachtig om één of andere manier.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Vond een kapotte aardachtige cocon en zag in verschillende bakken soms een larve ineengedoken op het substraat dus bijgevoerd aangezien het substraat op was overal en leemzand bovenop gelegd . Absoluut geen kannibalisme en erg veel larven in een relatief kleine bak zitten
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De 1e twee cocons gevonden
Wel in de 4,5L bak waar ik zeker 7cm leemzand in had gedaan dus in de andere bakken het nu ook dieper gemaakt ipv alleen aan de oppervlakte.
- Bijlagen
-
- 20260728_180738.jpg (224.98 KiB) 476 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Heel groot verschil met de 1e poging
Ik zie op sites dat men de coconfase verkort heeft van 4tot6 maanden naar 2maanden en ben benieuwd of ze er zelf uit kunnen komen.
Ik zie op sites dat men de coconfase verkort heeft van 4tot6 maanden naar 2maanden en ben benieuwd of ze er zelf uit kunnen komen.
- Bijlagen
-
- 20260825_141501.jpg (198.87 KiB) 271 keer bekeken
-
Ryviveggel
- L1
Bij mij werkte leem niet 5 van de 10 overleden. Dus nu een mix met speelzand proberen kijken of dat goed gaat....
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Wel handvochtig makenRyviveggel schreef: vr 11 sep 2026, 16:47 Bij mij werkte leem niet 5 van de 10 overleden. Dus nu een mix met speelzand proberen kijken of dat goed gaat....
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Inmiddels 23 cocons en ook de larven gewogen het grootste deel zit tussen de 5,5gr en 6,5 gram
Ik had één uitschieter van 7,6gr en nog heel veel larven over .
Ben begonnen met 3 koppels en merk dat 26 graden plus bij mij een toplaag van beukenblad wat niet erg en eigenlijk nauwelijks gefermenteerd/verouderd is en in de combinatie van relatief droog aardachtig substraat waarin ook al leemzand in is gestrooid een goede combo bleek te zijn met 2 stukken wilgenschors erop ter enigzins vochtbehoud .
Inmiddels het terrarium ook alweer klaar staan op het beukenblad na dan wat enkelt bovenop het substraat ligt.
Ik had één uitschieter van 7,6gr en nog heel veel larven over .
Ben begonnen met 3 koppels en merk dat 26 graden plus bij mij een toplaag van beukenblad wat niet erg en eigenlijk nauwelijks gefermenteerd/verouderd is en in de combinatie van relatief droog aardachtig substraat waarin ook al leemzand in is gestrooid een goede combo bleek te zijn met 2 stukken wilgenschors erop ter enigzins vochtbehoud .
Inmiddels het terrarium ook alweer klaar staan op het beukenblad na dan wat enkelt bovenop het substraat ligt.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Maar wat zijn die cocons hard zeg!
- Bijlagen
-
- 20260927_142732.jpg (177.26 KiB) 34 keer bekeken
-
- 20260927_142050.jpg (109.28 KiB) 34 keer bekeken
Proficiat!
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Dankjewel nu hopelijk nog mannetjes. Ook een paar cocons geopend die duidelijk nog niet zover waren maar het kantelen van de cocons gaat bijna niet op bij deze soort in dit substraat .
Je voelt heel erg slecht of er een pop in zit of niet.