Het grote kleine vragen topic
Mijn eerste gedachte was ook Gymnetis. Julikever in geen geval.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Het is niet helemaal passend vrees ik maar ik kon geen passend topic vinden.
Ik heb een hele simpele maar ook voor mij ingewikkelde vraag.
Hoe?! Voer je wandelende takken psg9 bij zonder dat je meer nimfen aan het vangen bent dan de tijd om ze nieuw voer te presenteren

Ik heb een hele simpele maar ook voor mij ingewikkelde vraag.
Hoe?! Voer je wandelende takken psg9 bij zonder dat je meer nimfen aan het vangen bent dan de tijd om ze nieuw voer te presenteren
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Vrijwilliger gevraagd die kan en wil! betrouwbaar en met passie . Ik wil 10 dagen tot 14 dagen op pad met m'n gezin naar Hongarije met eigen vervoer maar zoek verzorging voor mn imago's en het voeren van me goliathus goliathus larven . Uiteraard hoeft het niet voor niks en het zijn er veel!!! Het is veel werk .
Ik zal alles zo goed mogelijk voorbereiden en klaarzetten plus een sleutel van het huis . Er valt niks te halen verders
allemaal ouwe meuk dus daar maak ik me ook niet druk om.
Fruit,voer enz verzorg ik en uiteraard een beetje observatie qua temperaturen is wel essentieel sproeien of bevochtigen in overleg via de app word zeker gewaardeerd want ik kan het weer niet voorspellen. Geld voor extra vers fruit of benodigdheden is ook geen probleem .
Ik zoek gewoon iemand die wil en in teleurstelling qua verlies hoeft hij of zij niet bang voor te zijn , dat is mijn verantwoordelijkheid en mijn keuze . Anders blijf ik zelf thuis.
Groetjes René
Ik zal alles zo goed mogelijk voorbereiden en klaarzetten plus een sleutel van het huis . Er valt niks te halen verders
Fruit,voer enz verzorg ik en uiteraard een beetje observatie qua temperaturen is wel essentieel sproeien of bevochtigen in overleg via de app word zeker gewaardeerd want ik kan het weer niet voorspellen. Geld voor extra vers fruit of benodigdheden is ook geen probleem .
Ik zoek gewoon iemand die wil en in teleurstelling qua verlies hoeft hij of zij niet bang voor te zijn , dat is mijn verantwoordelijkheid en mijn keuze . Anders blijf ik zelf thuis.
Groetjes René
In 1 van mijn 2 Mecynorhina polyphemus bakken begint een indrukwekkende paddenstoelenkweek te ontstaan. Het mycelium groeit door de hele bak en ik ben blijkbaar bleke franjehoeden aan het kweken. Ik twijfel of dit positief, negatief of neutraal is ten aanzien van de keverkweek. Iemand ervaring hiermee?
- Bijlagen
-
- IMG_20260705_094827.jpg (408.92 KiB) 290 keer bekeken
Zijn ze giftig? Ieder geval zullen ze het substraat wel verder afbreken.Capsicum schreef: zo 05 jul 2026, 10:34 In 1 van mijn 2 Mecynorhina polyphemus bakken begint een indrukwekkende paddenstoelenkweek te ontstaan. Het mycelium groeit door de hele bak en ik ben blijkbaar bleke franjehoeden aan het kweken. Ik twijfel of dit positief, negatief of neutraal is ten aanzien van de keverkweek. Iemand ervaring hiermee?
Ze zijn niet giftig, althans voor mensen. Ze breken inderdaad het substraat verder af, maar keverlarven zouden in principe niet vreemd moeten zijn van mycelium-rijke bodem. Maar of dat in zo'n bak vol ook geldt weet ik niet.Pim schreef: zo 05 jul 2026, 17:10Zijn ze giftig? Ieder geval zullen ze het substraat wel verder afbreken.Capsicum schreef: zo 05 jul 2026, 10:34 In 1 van mijn 2 Mecynorhina polyphemus bakken begint een indrukwekkende paddenstoelenkweek te ontstaan. Het mycelium groeit door de hele bak en ik ben blijkbaar bleke franjehoeden aan het kweken. Ik twijfel of dit positief, negatief of neutraal is ten aanzien van de keverkweek. Iemand ervaring hiermee?
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb natuurlijk wel bij prosopocoilus giraffa keisukei en dorcus titanus palawanicus dit soort taferelen gezien op kinshi en daar kon het geen kwaad .
Maar op flakesoil bij cetoniinae lijkt me tricky.
Ik weetniet wat polyphemus in de natuur eet , ben net een grote L3 verloren zag ik en die zat op bladsubstraat met voornamelijk aarde.
Ik merkte dat eiwitten toevoegen voor hun zeer nadelig werkte dus ben ook wel erg benieuwd wat voor hun werkt.
Maar op flakesoil bij cetoniinae lijkt me tricky.
Ik weetniet wat polyphemus in de natuur eet , ben net een grote L3 verloren zag ik en die zat op bladsubstraat met voornamelijk aarde.
Ik merkte dat eiwitten toevoegen voor hun zeer nadelig werkte dus ben ook wel erg benieuwd wat voor hun werkt.
Mijn ervaring met Mecynorhina polyphemus confluens is juist dat extra eiwit wel helpt om grotere hoorns te krijgen. Bij de vrouwtjes heb ik geen verschil gemerkt. Ergens zal het dus wel goed voor zijn. Vreemd dat het bij jou nadelig werkt.René Verheij schreef: zo 05 jul 2026, 22:08 Ik weetniet wat polyphemus in de natuur eet , ben net een grote L3 verloren zag ik en die zat op bladsubstraat met voornamelijk aarde.
- Bijlagen
-
- 20260706_082428.jpg (79.65 KiB) 53 keer bekeken