Dorcus titanus palawanicus

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Grote jongen met veel temperament is niet helemaal lkkr gegaan helaas .
De vader is vanacht overleden .

Nog best veel larven en hopen maar op een aantal mannen.
Bijlagen
20260525_114050.jpg
20260525_114050.jpg (227.15 KiB) 90 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Ik kreeg een tip en het schijnt dat als je de imago's in de winter gedurende 3 maanden rond de 15 graden zet dat ze zelfs 3 jaar oud kunnen worden. Of ik dat zelf zou willen is een tweede en vermoed meer dat de mannen daarin een lang leven hebben wachtend op de vrouwen dan de actief gravende vrouwtjes .

Ik vind een comfortabele temperatuur per soort wel belangrijker dan levensduur. Kwantiteit en kwaliteitsverhouding is het moeilijkste vind ik in deze hobby voor zowel larve als imago's en proefondervindelijk word je er steeds wijzer in wat wel of niet werkt voor de dieren zelf.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Ik heb inmiddels 2 mannen en één daarvan is groot maar niet goed uitgekomen wel zeer agressief in vergelijking met het kleinere mannetje.
Ik had niet verwacht dat hij volledig zou ontwikkelen maar hij is toch goed levensvatbaar en eet ! Hij gaat naar Berlijn voor de kweek met een vrouwtje misschien 2 en ik hou de kleinere man voor mn eigen nageslacht .
De hele kleine vrouw heeft het niet gehaald maar had ook weer een misvormd kopkapsel kwam ik achter. Voeding qua kinshi is wel essentieel oftewel veel houtrot eiwitten als ik dat zo mag noemen in een korte tijd.
Een kever die iets open staat bij z'n dekschild of misvormd is heeft geen invloed op het nageslacht ben ik er inmiddels wel achter. Het gaat om het proces qua voeding,warmte, vochtigheid en bij de nieuwe generatie zeker wel om nieuw bloed, dat stimuleert enorm .
Plaats reactie