Goliathus goliatus van René
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Overmorgen maar eens een foto maken van één met toegevoegd witrothout en dan documenteren dmv foto's hoe het substraat veranderd en de larve groeit aangezien ze nu wel echt opmerkelijk groter worden.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Maar is een proef met 4x L3 en met een w genoteerd.
1x L1 verloren en 11 erbij .
1x L1 verloren en 11 erbij .
- Bijlagen
-
- 20260508_150018.jpg (188.94 KiB) 85 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De laatste 2 eieren gevonden en het overleden vrouwtje ze heeft meer als der best gedaan.
1x L1 verloren en 5 erbij/uitgekomen.
5 larven van de hand gedaan.
1x L1 verloren en 5 erbij/uitgekomen.
5 larven van de hand gedaan.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik had in één bakje 2 larven dus een ei over het hoofd gezien.
Het vrouwtje heeft dan in totaal 168 eitjes gelegd .
Het vrouwtje heeft dan in totaal 168 eitjes gelegd .
Dat is enorm veel, wellicht een record! Je hebt in ieder geval iets goed gedaan.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb weinig ervaringen om mee te vergelijken. Ik weet alleen dat de temperatuur en luchtvochtigheid redelijk hoog houden wel bevorderlijk is en ik had blacksoil/potgrondachtig substraat voor eierleg.Pim schreef: ma 11 mei 2026, 17:35Dat is enorm veel, wellicht een record! Je hebt in ieder geval iets goed gedaan.
Onderin hard aangestampt +/- 7cm Bovenop oud hout met mos erop , het mannetje in het begin om de week of 2 weken weghalen voor een weekje en regelmatig/wekelijks in het begin daarna anderhalve week eieren weghalen.
Ik ben heel erg benieuwd naar hoeveel eieren/larven levensvatbaar zullen zijn en blijven maar ik heb nog eieren dus kan daar nog geen persoonlijke uitkomst van uitbrengen.
Aan het eind alles opsommen en de mogelijke fouten doorgaan .
Ik weet wel al dat ik eventueel volgende keer veel meer ruimte voor bakjes moet gaan maken en veel meer verschillende maten in huis moet hebben plus veel schoon substraat zodoende tegen de mijten stand te houden.