Cyclommatus elaphus
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De laatste larve is in prepop/pop aan het gaan .hopelijk nog een vrouwtje 
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Het mannetje vandaag voor het eerst toenadering tot het vrouwtje zien doen op een wat serieuzere en vooral motorisch handigere wijze als voorheen,hij is nogal onhandig in bewegen soms. De drang begint te komen en ik hoop dat het goed komt uiteraard.
Bij verstoring spelen ze liever dood als confronterend ,wel met de kaken gespreid maar niet aanvallend zoals bij prosopocoilus of dorcus.
Één les zeker geleerd, dat de temperatuur zeker minimaal 22 liever 24 graden voor ze mag zijn .
Bij verstoring spelen ze liever dood als confronterend ,wel met de kaken gespreid maar niet aanvallend zoals bij prosopocoilus of dorcus.
Één les zeker geleerd, dat de temperatuur zeker minimaal 22 liever 24 graden voor ze mag zijn .
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Zojuist overgezet vanuit de bamibak naar de 19L broedbak .ze spitten de hele boel onder dus op hoop van zegen. Heb ze nog niet zien paren.
Het eitje was niks waarschijnlijk inderdaad een worm,herken de wormeneitjes inmiddels .
Het eitje was niks waarschijnlijk inderdaad een worm,herken de wormeneitjes inmiddels .
- Bijlagen
-
- 20260417_181627.jpg (242.15 KiB) 115 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Nou ben dus voor het eerst gebeten
Was hem kwijt en pakte een stam om eronder te kijken en pats in me middelvinger nou das ff schrikken maar valt reuze mee , wel blij dat ik niet perongeluk hem in reflex gesplet heb .
Liet gelijk los en dreigend klaar voor de volgende ronde
je voelt het wel maar ik heb aardig eelt op me handen.
Was hem kwijt en pakte een stam om eronder te kijken en pats in me middelvinger nou das ff schrikken maar valt reuze mee , wel blij dat ik niet perongeluk hem in reflex gesplet heb .
Liet gelijk los en dreigend klaar voor de volgende ronde
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Inwendig moet ik hier heel erg om lachen, eerst roep ik een jinx over mezelf uit door zo arrogant te zijn mijn forumstatus hier eraan te wijden wat uiteindelijk me grootste uitdaging word en nu eenmaal enigsinds een vorm van succes bijt het nog steeds terug alsof ik gestraft word voor me tekortkomingen tegenover de vele die ik niet had hoeven verliezen. Gelukkig weet ik nu beter.
Ben heel erg benieuwd of de laatste cocon ook uit komt. Het ziet er goed uit en weet dat ze snel ontwikkelen net als phalacrognathus.
Ben heel erg benieuwd of de laatste cocon ook uit komt. Het ziet er goed uit en weet dat ze snel ontwikkelen net als phalacrognathus.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Helaas zag ik het vrij snel weer fout gaan in de prepopfase . Dus zal vertrouwen moeten hebben op het koppeltje dat er nog nakweek uit komt voor een retry.