Prosopocoilus giraffa keisukei
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De vrouw is overleden inmiddels. Dus zal over 2 maanden de 2e broedbak door gaan spitten.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De 1 broedbak nog een keertje gecheckt.
Eerst de imago man vangen inmiddels ben ik daar niet zo bang meer in datie me grijpt .
Het worden er wel veel inmiddels en kan nog niet overal bij .
12 stuks erbij van L1 t/m L3
Eerst de imago man vangen inmiddels ben ik daar niet zo bang meer in datie me grijpt .
Het worden er wel veel inmiddels en kan nog niet overal bij .
12 stuks erbij van L1 t/m L3
- Bijlagen
-
- Screenshot_20260301_140953_Gallery.jpg (142.98 KiB) 228 keer bekeken
-
- 20260301_132931.jpg (204.46 KiB) 229 keer bekeken
-
- 20260301_132442.jpg (72.85 KiB) 229 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Bij sommige weer bijvoeren en gelijk maar wegen .
Zag een groot kopkapsel maar uiteindelijk hadtie maar een klein lijfje
Wel overgezet op 4,5L substraat witrothout/kinshi mix.
En nog vermoedelijk een vrouw.
Zag een groot kopkapsel maar uiteindelijk hadtie maar een klein lijfje
Wel overgezet op 4,5L substraat witrothout/kinshi mix.
En nog vermoedelijk een vrouw.
- Bijlagen
-
- 20260330_143632.jpg (169.48 KiB) 37 keer bekeken
-
- 20260330_144234.jpg (180.24 KiB) 37 keer bekeken
Lijkt mij ook een vrouwtje inderdaad. Op welke temperatuur heb jij ze eigenlijk staan? Lijkt mij leuk om alles wat te kunnen vergelijken aangezien jij ze (denk ik) op een andere temperatuur hebt, een ander substraat, en voor de mannetjes ook meer dan dubbel zoveel plaats.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Bij mij staan ze samen met dorcus op 20/21grElias schreef: ma 30 mar 2026, 15:24 Lijkt mij ook een vrouwtje inderdaad. Op welke temperatuur heb jij ze eigenlijk staan? Lijkt mij leuk om alles wat te kunnen vergelijken aangezien jij ze (denk ik) op een andere temperatuur hebt, een ander substraat, en voor de mannetjes ook meer dan dubbel zoveel plaats.
Ik heb 750ml potten met witrothout zaagsel/snippers beetje blacksoil om te vullen en als ik kinshi over heb dan verspreid ik dat over de potten.
Als ik denk dat een man heb gaan ze over in 4,5L
Als de cocons net zo groot als die van dorcus zijn bedekken ze zowat dan de helft van zo'n bak.
Ze groeien traag maar goed en het merendeel is hier nog L2 .
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ze maken er zelf een soort flakesoil van je ziet het witrothout verdwijnen en fijn substraat ervoor terugkomen.
Deze potten waren gevuld met witrothout en een deel flake/blacksoil uit hun broedbak. Ongeveer 1/3 fijn substraat en derest witrothout toegevoegd bovenop dus ze eten goed en als ze naar een groter verblijf gaan gaat het oude substraat mee.
Deze potten waren gevuld met witrothout en een deel flake/blacksoil uit hun broedbak. Ongeveer 1/3 fijn substraat en derest witrothout toegevoegd bovenop dus ze eten goed en als ze naar een groter verblijf gaan gaat het oude substraat mee.
- Bijlagen
-
- 20260330_154534.jpg (178.88 KiB) 25 keer bekeken
Mooi. Ik denk dat ik, als ik een volgende generatie heb, misschien verschillende dingen ga uitproberen om te zien wat ermee gebeurt. Ik kan helaas wel niet echt met temperatuur spelen maar zoals het nu is lijkt het mij wel goed aangezien ze mooi groeien. Denk dat ik dan een deel op kinshi doe (als het lukt om er te maken ten minste), een deel op flake soil en een deel op witrot hout.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb deze mix van vanalles een beetje overgenomen van iemand die phalacrognathus muelleri kweekt en hoe ik de prosopocoilus larve aangeboden zag op beurzen.Elias schreef: ma 30 mar 2026, 17:00 Mooi. Ik denk dat ik, als ik een volgende generatie heb, misschien verschillende dingen ga uitproberen om te zien wat ermee gebeurt. Ik kan helaas wel niet echt met temperatuur spelen maar zoals het nu is lijkt het mij wel goed aangezien ze mooi groeien. Denk dat ik dan een deel op kinshi doe (als het lukt om er te maken ten minste), een deel op flake soil en een deel op witrot hout.
De larven hebben dan de keuze in waar ze hun voedsel willen halen en alleen flakesoil ontbrak maar dat zat in de broedbak door gefermenteerd dus uiteindelijk alle ingrediënten bij elkaar gaan ze vooralsnog goed op.
Ik zie wel dat de mannen net als bij dorcus meer kinshi verorberen of daar meer behoefte aan hebben in hun groei.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Die andere is een mannetje net naar L3 kan bijna niet anders want ze zijn bijna even zwaar(scheelt 3gr) maar in volume is de vrouw groter met een kleiner kopkapsel.Elias schreef: ma 30 mar 2026, 15:24 Lijkt mij ook een vrouwtje inderdaad. Op welke temperatuur heb jij ze eigenlijk staan? Lijkt mij leuk om alles wat te kunnen vergelijken aangezien jij ze (denk ik) op een andere temperatuur hebt, een ander substraat, en voor de mannetjes ook meer dan dubbel zoveel plaats.