Chlorocala oertzeni

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Toch al 20 poppen gevonden en weer bijgevoerd ik dacht met 4 puinzakken beukenblad wel voldoende te hebben voor de hele boel hiero maar ik ga morgen nog maar een keer😅
Me eigen gecreëerde machine werkt nog steeds goed gelukkig.

Ik merk dat bij alle kleinere cetoniinae soorten 10st in 4,5L bakken beter werkt bij mij dan veel in 20L .
Ik weet ook niet waar het in zit maar in kleinere bakken heb ik nauwelijks verlies en grotere bakken wel.
Misschien is het beter te monitoren of zoiets dergelijks onbewust.
Bijlagen
20260117_232815.jpg
20260117_232815.jpg (77.02 KiB) 148 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

De 1e imago's beginnen uit te komen en zijn prachtig paars ook.
Nu 2 vrouwen uit en heel erg veel nakweek gekregen maar uit onzekerheid qua rasechtheid voor mezelf gehouden.
Nu ik ze ook veel bij anderen zie verschijnen heb ik er zeker wel vertrouwen in omdat ik kan vergelijken maarja alles zit zowat in hun cocon dus dalijk hopelijk veel koppeltjes om door te geven.

De kleur bij de ouderen waar van alles in zit is enorm afhankelijk van de belichting en ik meen zelfs van het moment van de dag want ik zie ze veranderen qua kleurstelling/iserende verschijning per moment en het zijn er nog maar 4 dus daar is geen vergissing in mogelijk.
Ik heb gezien hoe dicronorhina derbyana verkleurt in het donker ten opzichte van in de volle zon het is een bijzonder schouwspel hoe ze van kleur enigzins kunnen veranderen of zich daarin aanpassen hoogstwaarschijnlijk voor hun eigen veiligheid in de natuur om minder op te vallen vermoed ik.

Binnenkort ff foto's maken als er meer uit zijn gekomen nu ongeveer 60 poppen nog liggen en veel larven in prepop stadium of eind L3 .
Plaats reactie