prosopocoilus savagei
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Er is er één in popstadium gegaan 
- Bijlagen
-
- 20251110_081122.jpg (130.2 KiB) 95 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik raakte heel even in paniek en begreep niet waarom een gezond uitziende larve onbeweeglijk zo zou zitten totdat ik goed keek.
Ik vermoed een vrouwtje nu maar zal hoogstwaarschijnlijk duidelijker worden na deze vervelling.
Ik vermoed een vrouwtje nu maar zal hoogstwaarschijnlijk duidelijker worden na deze vervelling.
- Bijlagen
-
- 20251116_203005.jpg (167.1 KiB) 65 keer bekeken
Wat leuk dat je dit gefotografeerd hebt! Ondanks m'n vele ervaring heb ik dit nog nooit gezien. Heel gaaf.René Verheij schreef: zo 16 nov 2025, 20:36 Ik raakte heel even in paniek en begreep niet waarom een gezond uitziende larve onbeweeglijk zo zou zitten totdat ik goed keek.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Is nog wel steeds bezig dus vingers gekruist dat het allemaal goed blijft gaan.Pim schreef: ma 17 nov 2025, 08:42Wat leuk dat je dit gefotografeerd hebt! Ondanks m'n vele ervaring heb ik dit nog nooit gezien. Heel gaaf.René Verheij schreef: zo 16 nov 2025, 20:36 Ik raakte heel even in paniek en begreep niet waarom een gezond uitziende larve onbeweeglijk zo zou zitten totdat ik goed keek.
Ik heb 2 kinshi potten waar je geen tekenen van leven in ziet maar dat was bij deze ook dus ze leven vooral in het midden en verplaatsen bijna niet.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik weet bijna zeker wat er aan de hand is.
Nog steeds was de larve half boven catatonisch.
Geen reactie ook dus niet aan het vervellen maar vond de oppervlakte nogal hard en dus vocht .
Zodra ik sproeide direct in beweging en zoekend drinken van de oppervlakte.
Nog steeds was de larve half boven catatonisch.
Geen reactie ook dus niet aan het vervellen maar vond de oppervlakte nogal hard en dus vocht .
Zodra ik sproeide direct in beweging en zoekend drinken van de oppervlakte.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Vocht toevoegen was the key gelukkig en de larve is direct erna weer zijn holletje in gegaan.
De ander in pop is erg gevoelig voor bewegingen zodra ik iets oppak van die plank begint het te wiebelen.
Ben verschrikkelijk benieuwd naar de uitkomst ervan zou wel een persoonlijk succesje zijn.
De ander in pop is erg gevoelig voor bewegingen zodra ik iets oppak van die plank begint het te wiebelen.
Ben verschrikkelijk benieuwd naar de uitkomst ervan zou wel een persoonlijk succesje zijn.