Mijn opgezette kevers.

Alles over het prepareren van kevers
Elias
Imago

Bericht door Elias »

heel mooi!
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Mtu vrouwtje.
Bijlagen
20251015_154113.jpg
20251015_154113.jpg (393.06 KiB) 336 keer bekeken
michel74
L2

Bericht door michel74 »

Wat doen jullie tegen de (muffe niet aangename) lucht die opgezette kevers uiteindelijk toch gaan verspreiden?
Pachnoda Fissipunctum, Chlorocala Africana, Chlorocala Oertzeni, Chlorocala africana camerunica.
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Ik doe er niets tegen. Er is inderdaad een geur en die is eerder aan de onaangename kant maar ze is niet sterk genoeg om echt hinderlijk te zijn en ik merk het ook alleen als een doos met kevers open is. Dus persoonlijk vind ik het geen probleem. Misschien dat het helpt om af en toe iets van parfum ofzo in de doos te spuiten om de geur wat weg the werken?
bas
Mecynorhina torquata ugandensis

Bericht door bas »

Iets van kamfer of mottenballen in de hoek van een bak is niet alleen goed tegen ongenode gasten, maar maskeert ook de geur. Maar goed, dan ruikt het naar kamfer of mottenballen als je de bak open doet en dat is nou ook niet bepaald lekker.

Beste tip is de kevers goed schoonmaken voor het opzetten en zorgen dat ze echt goed droog zijn voordat je ze in een bak stopt. Het zijn met name de resten in de darmen en eventuele rotting van niet goed gedroogde dieren dat gaat stinken.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Elias schreef: zo 02 nov 2025, 11:00 Ik doe er niets tegen. Er is inderdaad een geur en die is eerder aan de onaangename kant maar ze is niet sterk genoeg om echt hinderlijk te zijn en ik merk het ook alleen als een doos met kevers open is. Dus persoonlijk vind ik het geen probleem. Misschien dat het helpt om af en toe iets van parfum ofzo in de doos te spuiten om de geur wat weg the werken?
Parfum is een slechte combi weet ik uit ervaring. Het versterkt om een één of andere manier de stank en dat verdwijnt ook niet meer .
Ooit is gedaan bij het opzetten van een vogelspin nou uiteindelijk maar weggedaan.
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Ah, zeker niet doen dan :lol: beste wat je kan doen is inderdaad gewoon ervoor zorgen dat de kever helemaal uitgedroogd is zoals Bas zegt denk ik.
Plaats reactie