Mijn opgezette kevers.
En dan nog een close up van wat kleine soorten met open vleugels.
- Bijlagen
-
- 20250830_213656.jpg (358.63 KiB) 823 keer bekeken
-
- 20250830_213706.jpg (389.95 KiB) 823 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
Dit is echt jeugdsentiment voor mij .
Helaas kreeg ik ooit is een kevertje erin en vraten die larven me halve collectie op .
Ik heb alles weggegeven aan een kennis die het in huis op hangt ruim een jaar geleden het ving alleen maar stof bij mij.
Wel gaaf om te zien ik ben ooit is begonnen met vlinders kweken eerst inheemse soorten en veel later had ik argemei mittrei en zag ze laatst weer te koop was vroeger niet aan te komen .
Jeukt wel maar ga het niet doen.
Helaas kreeg ik ooit is een kevertje erin en vraten die larven me halve collectie op .
Ik heb alles weggegeven aan een kennis die het in huis op hangt ruim een jaar geleden het ving alleen maar stof bij mij.
Wel gaaf om te zien ik ben ooit is begonnen met vlinders kweken eerst inheemse soorten en veel later had ik argemei mittrei en zag ze laatst weer te koop was vroeger niet aan te komen .
Jeukt wel maar ga het niet doen.
Het 2de mannetje ook net gedaan.
- Bijlagen
-
- 20250831_144050.jpg (398.97 KiB) 801 keer bekeken

Wat mooi zeg, dit vind ik ook een van de leukste elementen van de hobby. Zo kun je nog jaren genieten van een prachtige kever.
- Dermestaria
- Ei
Wat super tof Elias! Mooi werk.
Ik heb ooit eens mee mogen kijken bij iemand die micromotten netjes in positie aan het pinnen was onder een binoculair. Wat een respect heb ik voor de precisie. Hij had toen ook een Dermestes kever voor mij gepind met gespreide vleugels, maar deze ben ik helaas kwijtgeraakt tijdens een verhuizing.
Kan ik jou er blij mee maken als ik overleden kevertjes doneer voor jouw collectie?
Ik heb ooit eens mee mogen kijken bij iemand die micromotten netjes in positie aan het pinnen was onder een binoculair. Wat een respect heb ik voor de precisie. Hij had toen ook een Dermestes kever voor mij gepind met gespreide vleugels, maar deze ben ik helaas kwijtgeraakt tijdens een verhuizing.
Kan ik jou er blij mee maken als ik overleden kevertjes doneer voor jouw collectie?
Groetjes Sarah
Sorry voor het late antwoord. Zou op zich wel leuk zijn maar momenteel ben ik er iets minder mee bezig (op de kevers die ik als huisdieren heb na) en ik heb nog een heleboel andere kevers in potjes liggen die ik eens zou moeten doen en het komt er niet echt van omdat ik, telkens als ik iets opzet, eerder voor de grotere soorten ga. Maar toch erg bedankt! En als ik eens weer zin heb om wat kleinere soorten te doen laat ik wel iets weten.Dermestaria schreef: wo 10 sep 2025, 23:08 Wat super tof Elias! Mooi werk.
Net mijn overleden prosopocoilus giraffa keisukei vrouwtje opgezet. Ze is helaas vrij vroeg heengegaan maar zo is ze toch mooi vereeuwigd. Als ik eens weer wat geld heb ga ik denk ik een doos kopen speciaal voor alles wat ik zelf kweek met dan een labeltje "eigen kweek" (hopelijk kennen minstens een paar mensen de reeks anders is dit wel een erg triestige poging tot humor
)

- Bijlagen
-
- 20251001_181212.jpg (376.15 KiB) 16 keer bekeken