Maison des Cultures
-
- Cyclommatus elaphus
Ik heb ook zo'n straalkast zat natedenken om daar zo'n stilairbox van te maken.
En dan op waar je luchtslang zit een grote pompspuit met alcohol op aansluiten ?! Gek idee?
En dan op waar je luchtslang zit een grote pompspuit met alcohol op aansluiten ?! Gek idee?
Ik heb al een soortgelijk iets overwogen in het begin en wou hem daarom ook wit spuiten, het leek mij een mooie simpele manier en dan met kleine HEPA14 filter erbij. Nadeel is dat ik hem wel gebruik zo nu en dan en daarom toch maar niet gedaan. Voor nu heb ik in mijn ontwerp een LAF, dit heeft net iets meer voordelen en is ook nog iets schoner; Nadeel is de hoge kosten die ik direct maak om een beetje leuk formaat te hebben.
Zojuist twee centrifugaal blowers besteld van elk 1000 m3 ongeveer. Nu op jacht naar het filter, in Nederland 380 euro, maar kan het wel wat goedkoper vinden, even zoeken aankomende dagen.
-
- Cyclommatus elaphus
Ik zag in groot Brittannië ook hepa filters met lo flow opstellingen voor iets goedkoper.Truffel schreef: wo 03 sep 2025, 07:45 Zojuist twee centrifugaal blowers besteld van elk 1000 m3 ongeveer. Nu op jacht naar het filter, in Nederland 380 euro, maar kan het wel wat goedkoper vinden, even zoeken aankomende dagen.
Ik heb iets gevonden inmiddels, maar gaat via Etsy en weet helemaal niet of dat betrouwbaar is....
Afijn, ben de kast aan het ontwerpen (Slechts een grof voorbeeld, maar heel dicht in de buurt van wat het gaat worden). Er komen nog displays en etc voor instellingen omdat de bovenzijde broedkasten gaan worden en de LAF ook wat knopjes nodig is. Ik heb de basis van kasten nu al, maar moet alles nog aanpassen en bewerken.
Bovenkasten worden geïsoleerd en met temperatuur en vocht regeling.
Vanuit hier ga ik naar de linkerkant in een U vorm om aan de andere want te komen, en wil iets onder het raam met een wasbak en etc. Verwarming moet er wel uit, die is nu onhandig denk ik.... Maar geen haast voor mij, eenmalig goed doen en de tijd nemen.
Afijn, ben de kast aan het ontwerpen (Slechts een grof voorbeeld, maar heel dicht in de buurt van wat het gaat worden). Er komen nog displays en etc voor instellingen omdat de bovenzijde broedkasten gaan worden en de LAF ook wat knopjes nodig is. Ik heb de basis van kasten nu al, maar moet alles nog aanpassen en bewerken.
Bovenkasten worden geïsoleerd en met temperatuur en vocht regeling.
Vanuit hier ga ik naar de linkerkant in een U vorm om aan de andere want te komen, en wil iets onder het raam met een wasbak en etc. Verwarming moet er wel uit, die is nu onhandig denk ik.... Maar geen haast voor mij, eenmalig goed doen en de tijd nemen.
Aankomende tijd hier ook aan de slag (opslag en doorkweek van hout).
Mooie Terapanax heb jeTruffel schreef: vr 05 sep 2025, 15:18 Aankomende tijd hier ook aan de slag (opslag en doorkweek van hout).
188EFA18-D024-45A5-A5D2-63B420F36AED.jpeg
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Dank je, in het begin moeizaam en nu is het onkruid geworden en ga ik hem verwijderen. De uitlopers komen nu rondom bij de buren terecht.
Ergens jammer omdat het mijn lievelingsplant is, maar het loopt nu uit de hand 

Soort mini kelder, geheel opgemetseld en stuck werk op de muren met betonnen vloer. Nooit geweten dat dit onder de keuken zat. Beetje schoonmaken en dankbaar gebruik van maken in de toekomst. Gelukkig kurkdroog dus ideaal voor mij.
Ik heb de vloer er uit gesloopt zodat ik stroomkabels en etc kan trekken, en om bij de afvoer te komen voor een spoelbak in de LAB kamer.
Andere kant is helaas wat je verwacht onder de vloer.
Ik heb de vloer er uit gesloopt zodat ik stroomkabels en etc kan trekken, en om bij de afvoer te komen voor een spoelbak in de LAB kamer.
Andere kant is helaas wat je verwacht onder de vloer.