Flake soil

Wat geef jij je kevers te eten?
Plaats reactie
Harald
Golofa porteri

Flake soil

Bericht door Harald »

Zo, we kunnen weer een serieuze herstart maken met kevers kweken.
Ziet er goed uit Pim.
20250804_175041(1).jpg
20250804_175041(1).jpg (59.8 KiB) 331 keer bekeken
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Lkkr bezig,

Kan je larven ook volledig op flakesoil verder laten groeien als ze eerst op bladsubstraat hebben geleefd?

Bladsubstraat is niet namelijk aan te slepen meer hier en hoop dat ze op flakesoil er wat langer mee doen ook.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Harald schreef: ma 04 aug 2025, 17:57 Zo, we kunnen weer een serieuze herstart maken met kevers kweken.
Ziet er goed uit Pim.
Hopelijk ga je helemaal uit je dak met kweken. Voor mij ben je er eentje van het eerste uur. Ik hoop dat je veel, goede resultaten zal hebben.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: ma 04 aug 2025, 21:09 Lkkr bezig,

Kan je larven ook volledig op flakesoil verder laten groeien als ze eerst op bladsubstraat hebben geleefd?

Bladsubstraat is niet namelijk aan te slepen meer hier en hoop dat ze op flakesoil er wat langer mee doen ook.
Volgens mij wel. Als ik jou was zou ik er direct een experiment van maken, zoals ik jaren geleden ook gedaan heb: een kleine bak met een helft bladsubstraat en de andere helft flake soil. Leg de larven op het bladsubstraat en check een week later in welke helft ze zitten. De uitkomst geeft je een goede indicatie of je ze gemakkelijk kan laten overschakelen.
Mijn uitkomst was dat dat zeker kan. Check dit topic.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Pim schreef: di 05 aug 2025, 08:01
René Verheij schreef: ma 04 aug 2025, 21:09 Lkkr bezig,

Volgens mij wel. Als ik jou was zou ik er direct een experiment van maken, zoals ik jaren geleden ook gedaan heb: een kleine bak met een helft bladsubstraat en de andere helft flake soil. Leg de larven op het bladsubstraat en check een week later in welke helft ze zitten. De uitkomst geeft je een goede indicatie of je ze gemakkelijk kan laten overschakelen.
Mijn uitkomst was dat dat zeker kan. Check dit topic.
Zeker interessant, ik ga er van het weekend mee aan de slag bij iskuulka's,guttata's en mtu's daar verwacht ik het één en ander aan L1 .
Plaats reactie