Eudicella trilineata interruptefasciata

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Eudicella trilineata interruptefasciata

Bericht door René Verheij »

Ook van deze soort vandaag 10 l1/l2 larven ontvangen 2stuks waren wat aangedaan leek het op maar vooral goed verdeeld 5 per 5L substraat.

Allereerst in hun eigen aangeleverde substraat op de bodem daarop kleine laag eigen oud substraat daarop vooral bladsubstraat/voeding en dan besproeid en wel afdekken met nog eens oud substraat ff en de toplaag besproeien .

Ik las dat deze tactiek succesvol blijkt te zijn en ik heb niet te klagen bij eudicella schultzeorum eigen kweek werkt het voortreffelijk.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Sinds 2 dagen .

Inmiddels 9 larven/poppen over.
Bijlagen
20250730_222442.jpg
20250730_222442.jpg (55.75 KiB) 416 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Hoi en doei :D

Het 1e vrouwtje is uit
Bijlagen
Screenshot_20250826_182213_Gallery.jpg
Screenshot_20250826_182213_Gallery.jpg (207.04 KiB) 196 keer bekeken
Screenshot_20250826_182229_Gallery.jpg
Screenshot_20250826_182229_Gallery.jpg (189.56 KiB) 196 keer bekeken
Elias
Pop

Bericht door Elias »

Mooi beestje! Ik heb deze soort ook overwogen voor een tijdje maar uiteindelijk toch niet gedaan en ik zit zo een beetle aan mijn limiet van wat ik kan houden nu door plaatsgebrek helaas. Met uitzondering van megasoma elephas als ik er larven van vind op vivarium (als ik er geraak ten minste) voor deze kan ik wel nog wat plaats maken aangezien ze helemaal bovenaan mijn kever bucketlist zitten.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: di 26 aug 2025, 18:55 Mooi beestje! Ik heb deze soort ook overwogen voor een tijdje maar uiteindelijk toch niet gedaan en ik zit zo een beetle aan mijn limiet van wat ik kan houden nu door plaatsgebrek helaas. Met uitzondering van megasoma elephas als ik er larven van vind op vivarium (als ik er geraak ten minste) voor deze kan ik wel nog wat plaats maken aangezien ze helemaal bovenaan mijn kever bucketlist zitten.
Volgens mij heb ik die nog ergens tekoop zien staan .maar die duren wel even toch?
Elias
Pop

Bericht door Elias »

Ja inderdaad. Zo'n 2 en een half jaar of meer. Maar van wat ik kan vinden online zijn veel mensen het er over eens dat het, op de lange ontwikkeling na, een relatief eenvoudige soort is. Dus ik zou graag een poging wagen. Enig idee waar je ze te koop hebt gezien? Wel niet zeker dat ik er dan van koop. Het plan is een beetje om voorlopig geen kevers meer te kopen behalve als ze deze soort toevallig op vivarium hebben. (En met uitzondering van de derbyana vrouwtjes natuurlijk.)
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: di 26 aug 2025, 19:51 Ja inderdaad. Zo'n 2 en een half jaar of meer. Maar van wat ik kan vinden online zijn veel mensen het er over eens dat het, op de lange ontwikkeling na, een relatief eenvoudige soort is. Dus ik zou graag een poging wagen. Enig idee waar je ze te koop hebt gezien? Wel niet zeker dat ik er dan van koop. Het plan is een beetje om voorlopig geen kevers meer te kopen behalve als ze deze soort toevallig op vivarium hebben. (En met uitzondering van de derbyana vrouwtjes natuurlijk.)
Het is jammer dat ik zelf er niet veel heb van derbyana vrouwtjes anders was ik daar absoluut niet moeilijk in geweest.

Ik zal ff nakijken waar ik ze ook alweer voorbij zag komen betreft megasoma, uiteraard kan het aanbod inmiddels veranderd zijn dus misschien vind ik ze niet meer.
Ik heb inmiddels wel van xylotrupes gideon sumatrensis een extra koppeltje weten te vinden en ik wou alleen een man .
Ik hoop dat het bij jou enigszins hoopvol blijft daarin en of je al een imago hebt?
Elias
Pop

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: di 26 aug 2025, 21:29
Elias schreef: di 26 aug 2025, 19:51 Ja inderdaad. Zo'n 2 en een half jaar of meer. Maar van wat ik kan vinden online zijn veel mensen het er over eens dat het, op de lange ontwikkeling na, een relatief eenvoudige soort is. Dus ik zou graag een poging wagen. Enig idee waar je ze te koop hebt gezien? Wel niet zeker dat ik er dan van koop. Het plan is een beetje om voorlopig geen kevers meer te kopen behalve als ze deze soort toevallig op vivarium hebben. (En met uitzondering van de derbyana vrouwtjes natuurlijk.)
Het is jammer dat ik zelf er niet veel heb van derbyana vrouwtjes anders was ik daar absoluut niet moeilijk in geweest.

Ik zal ff nakijken waar ik ze ook alweer voorbij zag komen betreft megasoma, uiteraard kan het aanbod inmiddels veranderd zijn dus misschien vind ik ze niet meer.
Ik heb inmiddels wel van xylotrupes gideon sumatrensis een extra koppeltje weten te vinden en ik wou alleen een man .
Ik hoop dat het bij jou enigszins hoopvol blijft daarin en of je al een imago hebt?
Nee nog niet maar ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren. Van eentje denk ik misschien nog een week en de andere gok ik 2 weken. Ze zijn al 18 dagen uit de bak en toen ik ze uithaalde zag de ene er erg vers uit dus daarom dat ik denk dat die nog wat langer gaat duren.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: di 26 aug 2025, 21:36
René Verheij schreef: di 26 aug 2025, 21:29

Nee nog niet maar ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren. Van eentje denk ik misschien nog een week en de andere gok ik 2 weken. Ze zijn al 18 dagen uit de bak en toen ik ze uithaalde zag de ene er erg vers uit dus daarom dat ik denk dat die nog wat langer gaat duren.
Ja ok dus nog 2 weken duimen daar komt het op neer . Daarna gaan ze nog ondergronds gemiddeld 3 a 4 weken de één is sneller actief als de ander merk ik hier.
De vrouwen hier zijn bijna allemaal actief hier maar de man nog niet .
De laatste vrouw waarvan ik dacht dat het goedkwam was dermate vervormt en miste bij nader inzien een gedeelte van haar gezicht en een voorpoot ze heeft maar een dag geleefd ik vermoed dat ik toch telaat was en dat ze verstoort is geweest door een gravend ander vrouwtje . Want ik kan niets anders bedenken.
Plaats reactie