Eerste MTU

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Elias
L3

Eerste MTU

Bericht door Elias »

Ik heb op marktplaats van Arie dit prachtige mannetje gekocht en ik ben er echt heel blij mee. Het oorspronkelijke plan was om voorlopig alleen dit mannetje te houden maar misschien dat ik hem toch nog een vrouwtje zoek. Ik vind wel nog ergens plaats voor een extra bak :lol:
Bijlagen
20250712_210932.jpg
20250712_210932.jpg (47.79 KiB) 97 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Mooie aanwinst, Elias!
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Zeker een mooie jongen.
Het virus begint zich langzaam te verspreiden zo te zien :lol:

Zou niet telang wachten met je beslissing betreft een vrouw ookal kan je natuurlijk heel erg veel genieten van deze man ze zijn veel meer aan de oppervlakte als de vrouwen.
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ja dat heb ik ook al gemerkt. Ik dacht van te vragen aan Bas of ik er eentje kan kopen. Als ik het mij goed herinner heeft hij in een post bij zoekertjes, die nu al weg is, gezocht dat hij er binnenkort misschien te koop heeft. Of ik kan ook gewoon meteen een zoekertje plaatsen. Ik zie wel nog.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: za 12 jul 2025, 23:18 Ja dat heb ik ook al gemerkt. Ik dacht van te vragen aan Bas of ik er eentje kan kopen. Als ik het mij goed herinner heeft hij in een post bij zoekertjes, die nu al weg is, gezocht dat hij er binnenkort misschien te koop heeft. Of ik kan ook gewoon meteen een zoekertje plaatsen. Ik zie wel nog.
Nu op dit moment komt alles uit en schijnbaar komen er veel larven uit dus dan is iedereen ook minder bang om ze kweek kwijt te raken.
Dan is de gunfactor hoger natuurlijk.
Ben nu voor het eerst bezig met deze soort en vingers gekruist valt nog niet tegen.

De kweek opzich is niet ingewikkeld maar de larven zijn veelvraten en genoeg substraat aanbieden kan een uitdaging worden afhankelijk van hoeveel je zelf wil houden natuurlijk.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Nog gelukt? Voor derbyana derbyana trouwens?
Elias
L3

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: za 12 jul 2025, 23:30 Nog gelukt? Voor derbyana derbyana trouwens?

Ze zij dat ze nog wat poppen heeft en als dde uitkomen kan ik er misschien wel een paar vrouwtjes van kopen. Dus ik denk dat dit wel goed komt.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Elias schreef: zo 13 jul 2025, 00:01
René Verheij schreef: za 12 jul 2025, 23:30 Nog gelukt? Voor derbyana derbyana trouwens?

Ze zij dat ze nog wat poppen heeft en als dde uitkomen kan ik er misschien wel een paar vrouwtjes van kopen. Dus ik denk dat dit wel goed komt.
Beter ook! 🙏
Plaats reactie