Hoi

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
IetsMetKevers
Ei

Hoi

Bericht door IetsMetKevers »

Hoi, ik ben Charlotte en ik heb sinds begin dit jaar een terrarium met chlorocala africana africana, die zich goed voortkweken. Onlangs is mijn tweede terrarium erbij gekomen met een heel stel chlorocala africana camerunica (deze laten zich amper zien) en nog aparte bak met een hoopje mestkevers.
Kokkieshome
L1

Bericht door Kokkieshome »

Hey charlotte, welkom!
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hallo Charlotte,

Welkom op het forum.
Leuk dat je al met Chlorocala africana africana en Chlorocala africana camerunica begonnen bent en dat ze het goed doen. Welk soort mestkevers heb je?

Heel veel plezier hier.

Pim
IetsMetKevers
Ei

Hoi,

Mijn determinatie skills zijn nog niet super, maar als het goed is de Anoplotrupes stercorosus.
Bijlagen
20250702_110639.jpg
20250702_110639.jpg (191.73 KiB) 52 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

IetsMetKevers schreef: wo 02 jul 2025, 11:17Mijn determinatie skills zijn nog niet super, maar als het goed is de Anoplotrupes stercorosus.
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Leuk om die in het bos te zien hè?
IetsMetKevers
Ei

Het verschil in grote en kleur is ook erg interessant. Lijkt wel hoe kleiner ze zijn hoe meer de paars-blauwe gloed te zien is.
Ook erg leuk om te zien hoe ze te werk gaan om een hoopje paardenmest klein te maken en onder de grond te werken.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Kweek je ze zelf dan ook? Ik heb ze zo af en toe wel thuis, maar kweken doen ze niet. Ik heb ook geen mest en weet niet precies hoe ik ze zou kunnen kweken.
IetsMetKevers
Ei

Ik heb ze nu net een paar weken, dus geen idee of ze zich willen gaan voortkweken. Ik weet ook niet of ik zo maar die gangen open kan graven om te kijken of er wat in zit of dat dan weer problemen geeft voor de eitjes en larven?

Een vriendin van mij voorziet mij tweewekelijks van paardenmest en als haar paard medicatie nodig heeft kan ik gelukkig nog aan konijnenkeutels komen.
Plaats reactie