Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Goedeavond, zijn er wellicht medeforumleden die een caresheet of hun kweek ervaring rondom cyclommatus elaphus willen delen ?

Ik lees veel en via het net probeer ik zoveel mogelijk info te krijgen.

Ik kamp met veel l1 uitval en kinshi is het ook absoluut niet voor ze terwijl dat toch aantal dagen er positief uitzag.

Ik begrijp dat uitval bij l1 niet ongebruikelijk is maar zou wel graag willen weten, hoe zo goed mogelijk voor ze te kunnen zorgen.

Bij voorbaat al dank en groetjes René
Elias
L3

Bericht door Elias »

Hallo, iemand enig idee of augosoma centaurus te vinden is in nederland/België of ergens anders in Europa? Het is zeker nog niet voor nu maar het lijkt mij een prachtige soort om later misschien te hebben en ik vroeg mij gewoon af of dit mogelijk zou zijn.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Elias schreef: ma 23 jun 2025, 21:09 Hallo, iemand enig idee of augosoma centaurus te vinden is in nederland/België of ergens anders in Europa? Het is zeker nog niet voor nu maar het lijkt mij een prachtige soort om later misschien te hebben en ik vroeg mij gewoon af of dit mogelijk zou zijn.
Pas op via Fb, ik ben uiteindelijk door me bank gebeld bleek een zware oplichter te zijn ik probeerde eerst dezelfde soort te regelen en phaedemis maar nadat me bank geblokkeerd werd zal ik niet zo snel meer zaken doen of heel veel foto/beeldmateriaal misschien vooraf.
Elias
L3

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: ma 23 jun 2025, 21:20
Elias schreef: ma 23 jun 2025, 21:09 Hallo, iemand enig idee of augosoma centaurus te vinden is in nederland/België of ergens anders in Europa? Het is zeker nog niet voor nu maar het lijkt mij een prachtige soort om later misschien te hebben en ik vroeg mij gewoon af of dit mogelijk zou zijn.
Pas op via Fb, ik ben uiteindelijk door me bank gebeld bleek een zware oplichter te zijn ik probeerde eerst dezelfde soort te regelen en phaedemis maar nadat me bank geblokkeerd werd zal ik niet zo snel meer zaken doen of heel veel foto/beeldmateriaal misschien vooraf.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik weet niet eens hoe ik überhaupt op Facebook aan kevers zou geraken dus ik denk niet dat dit een probleem word. Ik ga een heel stuk minder ver in mijn zoektochten dan jij zo te zien :lol:
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Ik zit ook al jaren te kijken naar deze soort, maar vind ze of te duur of niet beschikbaar. In Afrika is het een pest, dus eigenlijk zou er niet zo moeilijk aan te komen moeten zijn en al helemaal niet voor de hoofdprijs.
Elias
L3

Bericht door Elias »

Ok, bedankt. Jammer. Maar ik kan zr nu sowieso toch nog niet houden dus misschien zijn ze binnen een paar jaar, wanneer ik wel over de goede mogelijkheden beschik, meer te vinden
Plaats reactie