Mecynorhina torquata ugandensis

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
rhino
Pop

Bericht door rhino »

Tja, zoals je ziet geduld hebben is een schone zaak! ;)
Geduld hebben is een schone zaak.
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

leuk hoor ;)
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Vandaag is bij mij ook een jongetje geboren. Helaas geen grote hoorn, zelfde kleuren en geen vrouwtje maar desondanks gewenst. Verder nog een nieuwe grote cocon gevonden.

Helaas ook moeten constateren dat mijn Nigerse keverkweek mislukt is. Ik heb 6 cocons waarvan 1 zeker te weten een Nigerse kever wordt en nog 9 larven. Al het overige waren of Pachnoda's (ik heb vandaag een beetje een hekel aan die beesten) of zwarte poppen. Hoe dat komt weet ik niet, de Pachnoda's die onder dezelfde omstandigheden worden gekweekt doen het supergoed.

Maar goed al met al ben ik toch gelukkig bovendien is de tentamenweek voorbij. :D

Deze jongen is trouwens in de oase opgegroeid. Zijn cocon ging kapot waardoor ik hem in het restant (zoals in de onderste foto te zien is) in de oase heb gelegd. Dit ging gelukkig goed.
Bijlagen
_MG_0758_.jpg
_MG_0752_.jpg
_MG_0749_.jpg
_MG_0740_.jpg
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
phasmwave
Eupatoris grallicornis

Bericht door phasmwave »

Mooi beestje, Peter! Heb hier ook nog een mannetje dat deze week uitkwam. Hij zit wel nog knus in de cocon ;)
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

leuke kever ;)
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Het blijft een prachtige kleur Peter ! Gefeliciteerd ! Jammer van de Nigere kevers... Maar nu weten ze in het gastgezin wel hoe ze eitjes moeten verkrijgen en het versturen... :idea:
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

:mrgreen:
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Gaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!

Gefeliciteerd Peter!!!
Dat is nou eens een mooi cadeautje :D
Je eigen gras is groener dan je denkt
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Inmiddels hebben we 3 mannetjes en 1 vrouwtje (jippie!) vanmiddag gaan we bij Pim een mannetje tegen een vrouwtje ruilen. Goed om wat nieuw bloed te hebben.
Verder hebben we nog 1 cocon en 9 larven. Als alles dus goed gaat hebben we een kweekgroepje van 14 stuks. :)
Bahamut
Moderator

Bericht door Bahamut »

Mooi werk Peter!

Hopelijk komen ze allemaal perfect uit! Post maar gerust foto's van het gevolg! ;)

Mvg,
Tom
Plaats reactie