Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Romke
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 14 apr 2023, 11:23

Hallo

Bericht door Romke »

Hallo, ik ben Remko.
Ik heb voor zo'n beetje de helft van mijn leven reptielen gehouden in verschillende soorten en maten en heb recent mijn laatste varaantje moeten laten inslapen (ivm ouderdom).
Aangezien terraria een vrij kostbare hobby is en ook redelijk wat ruimte claimt ben ik na zo'n 20 jaar weer opzoek naar een nieuwe hobby...
Aangien ik voor de reptielen ook verschillende insecten gekweekt heb, zoals sprinkhanen, wandelende takken, kakkerlakken en zijderupsen heb ik al wel wat ervaring met insecten maar van de kevers heb ik eigenlijk alleen nog de rozekever gehad en dan vooral als larve.

Momenteel heb ik nog geen kevers, ik ben nog aan het oriënteren, dus tips en suggesties zijn welkom. Ik weet ook niet waar ik er in de omgeving aan moet komen maar heb al wel op marktplaats eea gezien.
Naast kevers wil ik mij ook bezig gaan houden met bidsprinkhanen, deze heb ik ook eerder even gehad en zijn ook erg fascinerende dieren.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Remko,

Welkom op het forum.
Wat leuk dat je al zo'n tijd bezig bent met reptielen en insecten. Kevers en bidsprinkhanen zijn uiteraard erg gaaf. Over kevers kan je hier natuurlik heel veel informatie vinden, dus haal je hart maar op.
Veel plezier op het forum.

Pim
Capsicum
Moderator
Berichten: 337
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Hoi Remko,

Hartelijk welkom op het forum!
Gaaf dat je met nieuwe insecten aan de slag gaat.
Heb je al een idee wat welke kevers je wilt gaan houden?
Veel plezier op het forum!

Arie
Romke
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 14 apr 2023, 11:23

Bericht door Romke »

Capsicum schreef: vr 14 apr 2023, 14:04 Hoi Remko,

Hartelijk welkom op het forum!
Gaaf dat je met nieuwe insecten aan de slag gaat.
Heb je al een idee wat welke kevers je wilt gaan houden?
Veel plezier op het forum!

Arie
Bedankt!

Misschien dat ik begin met rozekevers want die kan ik natuurlijk gewoon als voer halen in de dierenwinkel, maar ik zag op Marktplaats ook MTU larven staan voor een redelijke prijs (denk ik).
Morgen ga ik langs de dierenwinkel om te kijken voor een mantis, misschien hebben ze daar dan ook kevers.
Romke
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 14 apr 2023, 11:23

Bericht door Romke »

Nou, de dierenwinkel (vogelkelder) was niet veel soeps... vroegen al €4,50 voor een rozenkever en verkopen voor het gemak maar geen rozenkever larven als voer... Wel had ik nog wat leuk formaat terraria gezien alleen was het glas wat dun had ik het idee.

Ik heb nu 5x MTU larven besteld via marktplaats en om tussentijds toch nog naar wat bewegends te kunnen kijken wil ik wat rozenkevers oid kopen.

Als verblijf wil ik een volglas bak van 60x40x40 gaan aanschaffen zodat het hopelijk nog op mijn bureau past en ik er later misschien nog wat kleinere bakken op kwijt kan voor wat bidsprinkhanen.
Plaats reactie