Bak doorzoeken op coconnen

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Rebecca
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 apr 2022, 21:05

Bak doorzoeken op coconnen

Bericht door Rebecca »

Hoihoi, ik heb een vraagje.
Ik heb begin mei 15 Stephanorrhina guttata's gekocht, L1-L2 en ik wil graag weten hoe het ervoor staat. Kan ik dan de bak doorzoeken op coconnen of is het nog te vroeg ervoor en verstoor ik ze dan teveel?

Graag hoor ik wat jullie denken,

Groetjes, Rebecca
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Rebecca,

Het lijkt mij nog te vroeg voor coconnen, dus ik zou niet alles overhoop halen om daar naar te zoeken. Als het substraat bijna opgegeten is, is dat natuurlijk wel een reden om het substraat te "verstoren"/verschonen.
Rebecca
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 apr 2022, 21:05

Bericht door Rebecca »

Hoi Pim, dank je wel voor je berichtje :)
Weet je misschien ook hoe lang het ongeveer duurt, dacht zelf tussen de 3 en 5 maanden van ei naar cocon, klopt dat een beetje? En hoeveel tijd zit er bij de stephanorrhina's tussen de larve stadia? En hoe lang duurt het dan voordat ze uitkomen, is dat hetzelfde als andere kleinere soorten, dus ongeveer een maand?
Sorry voor de vragen, maar hier thuis wordt vol verwachting afgewacht door m'n vriend en moeder
( en ikzelf ook een beetje...) :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Rebecca,

De duur van de verschillende fases hangt af van de temperatuur; hoe hoger hoe korter.
Ik merk door jouw vragen dat je ongeduldig bent. :D
Volgens mij duurt het allemaal iets langer, maar dat moet je hier op het forum kunnen vinden.
Rebecca
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 apr 2022, 21:05

Bericht door Rebecca »

Hoi, wederom bedankt voor je berichtje 😇.

Ik probeer niet ongeduldig te zijn, al wordt dat soms wat moeilijker gemaakt door de vagen van m'n moeder en vriend, over wanneer er nou eindelijk eens wat te zien is 😅.

Ik ga even verder snuffelen op het forum 😇
Plaats reactie