Exo Terra

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Exo Terra

Bericht door Sonjanogwat »

Ben ik weer met een vraagje 😊

Is een Exo terra 30x30x45 geschikt om een paar kleine kevertjes in te houden?
Zou 1 van deze soorten er in gehouden kunnen worden?

Eudicella hornimanni
Chlorocala africana oertzeni
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Ja hoor dat kan prima, van deze soorten kun je een aardig groepje in dergelijke bakjes houden. Ik heb mijn hornimanni ook in 30x35 cm bakjes. Zorg er wel voor dat er 10-12 cm substraat in past voor het kweken.
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Bericht door Sonjanogwat »

Capsicum schreef: do 16 jun 2022, 22:06 Ja hoor dat kan prima, van deze soorten kun je een aardig groepje in dergelijke bakjes houden. Ik heb mijn hornimanni ook in 30x35 cm bakjes. Zorg er wel voor dat er 10-12 cm substraat in past voor het kweken.
Dan kan ik gaan kijken of ik 1 van deze soorten kan vinden 😊
Hoeveel zouden er in kunnen? 5? 10?

En 10 cm substraat is geen probleem in dat terrarium....
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Ik weet niet of er echt een maximum aantal is. Ik had er volgens mij een stuk of 10-15 in en dat ging prima. Vooral bij die kleinere kevers ziet het er erg leuk uit als er je een flink groepje hebt. Mijn hornimanni zijn nu aan het verpoppen en ga ze gewoon weer in grote groepen houden.
Laatst gewijzigd door Capsicum op zo 19 jun 2022, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonjanogwat
L2
Berichten: 85
Lid geworden op: za 11 jun 2022, 10:58

Bericht door Sonjanogwat »

Capsicum schreef: vr 17 jun 2022, 22:58 Ik weet of er echt een maximum aantal is. Ik had er volgens mij een stuk of 10-15 in en dat ging prima. Vooral bij die kleinere kevers ziet het er erg leuk uit als er je een flink groepje hebt. Mijn hornimanni zijn nu aan het verpoppen en ga ze gewoon weer in grote groepen houden.
Ja ik vind die kleintjes wel erg leuk, ik ga eens kijken wat ik kan vinden.

Dus jij hebt over een paar maanden je bak ook weer goed vol 🙂 leuk
Plaats reactie