Huisgenoten voor rozenkevers

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Doeba0ermo
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 sep 2021, 18:37

Huisgenoten voor rozenkevers

Bericht door Doeba0ermo »

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje terug Dola's gekocht bij een dierenwinkel, en heb nu gemerkt dat er een paar al in een kokon zitten!
De vraag is nu, zijn er andere insecten/dergelijken die ik hierbij zou kunnen doen met redelijk dezelfde eisen? Er zitten nu ook al wel exotische pissenbedden bij voor schoonmaak, maar ik vroeg me af of er ook andere beestjes bij kunnen? Ik zat te denken slakjes of dergelijke, maar ik neem aan dat een reptiel erbij doen een slecht idee is?

Alvast bedankt!
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Hoi, leuk dat het een beetje lukt! Er kunnen natuurlijk andere keversoorten bij je Dola's, zelf heb ik er Mtu's bijzitten, maar als je echt een andere diersoort zoekt dan kun je misschien eens naar wandelende takken kijken. Volgens mij zijn er toch wel een aantal kwekers die die soorten combineren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je zou eens op onderzoek kunnen uitgaan...

Vriendelijke groet,
Julia
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Miljoenpoten, pissebedden en/of wandelende takken is inderdaad een mooie combinatie. Miljoenpoten en pissebedden zijn meer nachtactieve dieren, dus dan heb je meteen de hele dag door iets te zien.
Plaats reactie