Bak met larven dood...

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Plaats reactie
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bak met larven dood...

Bericht door Helico »

Controleer net mijn bakjes met larven, is één bak larven allemaal bovengronds en dood en beschimmeld. Het vreemde is dat ze in ex. grond zaten van mijn Pachnoda's Izuulka die het ook al niet zo zo goed deden. Deze had ik gekocht van een Duitse kweker. Dus ik denk dat deze kweker een ziekte heb. Achteraf had ik ze beter niet in die grond kunnen stoppen, maar dat is achteraf. Heb alles gelijk weg gegooid. Ga nu even kijken of ik de naam nog kan vinden. Zal niet moeilijk zijn. Nu wil ik nu niet gelijk gaan wijzen, maar is het mogelijk toch een soort lijst van verdachte kwekers (die alleen Pim kan zien), kan aanmaken. Dat als er meerdere personen problemen heb met een kweker (ziekte) dat we toch een waarschuwing kunnen geven aan de leden. Om niet te kopen bij deze kweker.

Dus leden, heb je ooit iets gekocht bij een Duitse kweker en je larven gingen dood (of waren er niet meer), meld dit bij Pim! Zijn er dus meerdere personen die dit hebben ervaren, en van de zelfde kweker, dan kunnen we zijn naam bekend maken!

Om te voorkomen dat je (hele) kweek er aan gaat!!!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Helico,

Ik zit net te denken, heb je de bewuste kweker er van op de hoogte gesteld van deze situatie? Dat lijkt me in eerste instantie toch wel de weg om te bewandelen. Het blijft natuur en er kan altijd iets misgaan uiteraard. De paar keer (gelukkig maar keer of drie in al die jaren) dat ik vreselijke zeperds gehad heb bij aankopen heb ik dat teruggemeld bij de verkoper. Dan kan de verkoper er wellicht nog iets aan doen ter compensatie. Dat zal niet altijd lukken en dan kunnen we altijd nog een waarschuwing laten uitgaan, toch?
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Nee, want de bewuste verkoper is verdwenen op terrarisitk dus...
Heb gekeken op zijn naam, maar die kwam niet naar voren, daarna gekeken op Pachnoda izuulka, ook niet gevonden.
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Maar als jij hem kan vinden, laat het me weten...
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Maar dan nog, stel dat er meer leden zijn met dit probleem, wat zegt dat dan?


Pim, nog in reactie van je pm:
---
Ik vond het raar die 2 namen achteraf, twee namen die een en dezelfde persoon misschien schijnt te zijn. Wist ik pas bij het betalen overigens.
---
Plaats reactie