Oud MTU vrouwtje legt een ei

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Nadinosaur
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 10:20

Oud MTU vrouwtje legt een ei

Bericht door Nadinosaur »

Ik denk dat het misschien niet heel gek is, ook al sta ik er erg van te kijken. Het laatste ei wat ik van haar gevonden had was van eind juli en haar zwaarste larve is nu 30 gram. Meid is zelf al minstens 7 maanden oud en doet het nog prima!

Ze hing gewoon in d'r terrarium aan een tak toen ze begon met het ei leggen. Het leek eerst dat het haar niet ging lukken en dat het ei weer terug naar binnen zou gaan maar het lijkt me niet fijn om verstopt te zitten. Ze heeft toen ook een klein beetje hulp gekregen waarna het ei eruit kwam vallen.

Ook al ziet het ei er vrij transparant uit en is het wat aan de kleine kant, heb ik het toch in een klein cupje gedaan. Wie weet komt er toch nog wat uit.

Ik vroeg me af of iemand dit ook is overkomen met een MTU of andere soort natuurlijk. Ook al heb ik er nog niks over gehoord denk ik dat het een soort kip zonder haan idee is, het ei wordt wel gemaakt zonder bevruchting. Of ze kan het gewoon erg lang bij hebben gehouden sinds de paring in juni was. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden :D
Plaats reactie