Warmte

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Nee hoor, geen enkel probleem. Dat heb ik hier ook al jaren. Sterker nog, je kevers leven zelfs langer! Ze zullen wat minder actief zijn, maar daarmee houden ze het ook wat langer vol :)
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

En een temperatuur van 's nachts tot 16 gaat ook prima!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ewan schreef: di 21 apr 2020, 17:30Maar een temperatuur van 19 graden soms 18 soms 20 (hangt van de dag af) is dus echt geen probleem?
Heb vertrouwen. Als dat wel zo was hadden we dat hier allang gemeld en we hebben juist gezegd dat het géén probleem is.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

bas schreef: di 21 apr 2020, 16:42 Zoals al geschreven werd is een lampje echt niet noodzakelijk en moet je het vooral doen als je de kevers met de beste kleuren wilt bekijken. Het beste neem je dan een lampje waar niet teveel warmte vanaf komt. Dat zorgt er namelijk voor dat de bovenlaag van je substraat uitdroogt en ook je kevers kunnen niet goed tegen droogte. Een warmwit LED-lampje lijkt mij prima, want die worden niet warm en die zijn niet zo vies wit.
Boven mijn ‘kijkbak’ heb ik een halogeenlampje en deze verwarmt de bak ook. Ik vind dat juist erg leuk, want het is hun surrogaatzonnetje en zorgt er daardoor voor dat ze, naarmate de bak opwarmt, actiever worden en zon/bakgedrag gaan vertonen. Ik spray m’n bak elke dag, waardoor het substraat niet uitdroogt.
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie