Kevers voor op de stand

Alles over Vivarium 2019, waar het forum weer zal staan met een mooie stand en een nog groter Insectenplein! Wederom in het Autotron Rosmalen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Kevers voor op de stand

Bericht door Pim »

Zoals elk jaar willen we graag de bezoekers veel mooie kevers laten zien in de grote terraria die we altijd meenemen. Nou hebben we zelf wel wat kevers zitten, maar niet genoeg om zes grote terraria te vullen, zoals gewoonlijk. Graag krijgen we dan ook hulp van jullie om de terraria goed te kunnen vullen en de bezoekers te betoveren met jullie kevers. Dat geeft heel veel voldoening kunnen we jullie verzekeren. Uiteraard krijg je de kevers na afloop weer terug. Wie wil op deze manier een bijdrage leveren aan de stand van ons aller forum op Vivarium?

P. s. Vivarium is op 2 en 3 november.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi Pim,

Ik zou dan dus niet terrariums mee hoeven te nemen begrijp ik?
En zijn er bepaalde soorten die al sowieso getoond worden?
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Marlous,

Hierbij twee foto's waar één van de twee stellingen met drie terraria elk te zien is. Dan krijg je een beetje idee van de grootte van de terraria. Daar kan dus behoorlijk wat in, zoals je ziet. Extra terraria zijn dus niet nodig. We hebben eigenlijk altijd moeite genoeg om deze zes grote terraria gevuld te krijgen.

Qua soorten is het altijd afwachten, maar ik denk dat de volgende soorten door ons meegebracht zullen worden :
  • Dicronorhina derbyana layardi
  • Protaetia cuprea bourgini
  • Protaetia cuprea obscura
  • Protaetia speciosissima
  • Chlorocala africana africana


Extra soorten en/of meer kevers van deze soorten zijn altijd welkom.
Bijlagen
Stelling 2.jpg
Stelling 1.jpg
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Leuk, die foto's! :)
Ok, ik heb sowieso MTU's, Stephanorrhina's (ik weet alleen niet zeker of die nog leven tegen die tijd) en wat Cyprolais aurata (nu nog in pop maar tegen die tijd imago's). M'n Oryctes nasicornis is nog even afwachten wat die doen, ik heb er in een ander topic al een vraag over gesteld, omdat ik merk dat ze niet echt hard groeien, terwijl ik ze al een half jaar heb. Ik heb nog één mannelijke Xylotrupes g.s., maar alle anderen zijn kortgeleden doodgegaan, dus ik verwacht niet dat hij het gaat overleven tot november. Maar ik bericht je tegen die tijd nog wel even.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: zo 01 sep 2019, 13:45.. . Maar ik bericht je tegen die tijd nog wel even.
Prima. Ik hoor het graag.

Iemand anders die wellicht nog wat heeft? Uiteraard weet niemand wat er over twee maanden nog aan levende kevers zitten (wij ook niet), maar het is goed om wat opties te hebben. Teveel kevers hebben we nog nooit gehad, wel te weinig. :(
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Is er niet nog iemand met zo’n grote publiekstrekker, zoals een Megasoma elephas elephas? Dat is altijd leuk om te laten zien :)
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

ben bang dat ik niks heb tegen die tijd.
hoop dat de MTU uitkomen 1/2 november

als de overtollige Chlorocala africana oertzeni mannen nog leven mag je ze wel gebruiken
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Ik heb nog wel een mooie opgezette elephas met een aanzienlijke lengte en grote hoorn, maar ik kom er nog op terug of ik die kan uitlenen.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik kwam bij het doorzoeken van mijn bakken weer wat moois tegen. Een groep van mooie grote Dicronorrhina derbyana derbyana. Wist niet eens dat die aan de verpopping begonnen waren.. Ik verwacht dat deze er in november er nog wel goed bij lopen, dus die neem ik mee. Daarnaast nog een paar M.t.ugandensis, Stephanorrhina guttata guttata en een kweekgroep Protaetia cuprea obscura. Niet veel, maar meer dan niets!
Bijlagen
IMG_4418.JPG
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mooie opbrengst Bas!
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie