Stolp kopen

Alles over het prepareren van kevers
ThijsDM
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 13:09

Stolp kopen

Bericht door ThijsDM »

Hey allen.
Ik ben opzoek naar een goed adresje waar ik stolpen kan bestellen voor het zo realistisch mogelijk prepareren van wat mtus. Liefst ook een site waar je naalden en tools kan bestellen.

Mvg Thijs
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

ThijsDM schreef: za 10 aug 2019, 20:21 Hey allen.
Ik ben opzoek naar een goed adresje waar ik stolpen kan bestellen voor het zo realistisch mogelijk prepareren van wat mtus. Liefst ook een site waar je naalden en tools kan bestellen.

Mvg Thijs
Kijk even op vermandel.com :)
🪲 Beetlegems 🪲
ThijsDM
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 13:09

Bericht door ThijsDM »

Niet gevonden op vermandel
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Mooie stoppen zijn nog moeilijk te vinden.
Kijk eens bij een tuincentrum
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Misschien heeft de museumwinkel in Nijmegen nog iets?
De website is volgens mij:
Demuseumwinkel.com
ThijsDM
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 13:09

Bericht door ThijsDM »

Ja daar had ik ook al gekeken maar 69 euro voor een stolp? Dat is belachelijk duur...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Tuincentra of bijvoorbeeld Action, Big bazar of Blokker hebben wel goedkopere stolpen.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ikea had vorig jaar mooie stolpen
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Inderdaad bij Ikea, Action, Kwantum enzovoorts goed te krijgen. Museumwinkel kan ik voor weinig producten aanbevelen. De insecten kopen ze in bulk in via de groothandel en op insectenbeurzen om vervolgens voor (regelmatig meer) dan 10x de inkoopprijs te verkopen. Wat mij daarbij vooral mateloos irriteert is dat ze pretenderen dat alle vlinders en kevers van "duurzame kwekerijen" afkomstig zijn en een goed, gezond en volmaakt leven gehad hebben voordat ze door hen met gouden handschoenen worden geprepareerd. Lulkoek van de hoogste orde natuurlijk. Het enige wat ze doen is de geprepareerde dieren vanuit een verpakking of bak in een lijstje stoppen.

Zelfs de goliathkevers die ze te koop aanbieden zouden op verantwoorde wijze gekweekt worden waarbij de lokale bevolking een faire prijs zou krijgen, werd mij verteld door het personeel. Bovendien zouden ze deze kwekerijen zelf ook bezoeken.. Wel knap gezien soorten als Goliathus meleagris nog niet succesvol zijn gekweekt in gevangenschap. Zelfs niet door de experts op het gebied van dit genus. Hoge prijzen kan ik ze nog wel vergeven, maar moedwillig je klanten voorliegen en jezelf onterecht als duurzame onderneming profileren vind ik erg laag.

Een ander mooi voorbeeld is dat ze zwarte Ikea lijstjes uit de Ribba-serie gebruiken. Die kopen ze in voor €6,- per stuk, vervolgens schuren ze met wat schuurpapier het Ikea-logo en streepjescode eruit en betaal je er €15,- voor. Niet mijn ding! :P
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Daar valt me de bek van open Bas.

Ik begrijp dat je kosten hebt als bedrijf en wilt verkopen.
Maar wees wel eerlijk
Plaats reactie