Mijten?!!?

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Plaats reactie
ThijsDM
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 13:09

Mijten?!!?

Bericht door ThijsDM »

Hoi,

Vandaag zag ik een klein mijt achting beestje van 0.5 tot1 mm groot. Ik ben nog een beginner dus weet niet zeker of het mijten zijn. Ik zie ook regelmatig een duizendpoot. Is dit schadelijk voor mijn imago Cyprolais Hornimanni? En nog belangrijker wat doe ik er tegen?!? Wil namelijk ook niet stress aan men kevers geven.
En zijn mieren schadelijk? Daar zie ik er ook van kruipen.
Wouter888
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 13:34

Bericht door Wouter888 »

Over één mijt zou ik me niet zo druk maken, die komen van nature in bosgrond voor en zullen geen schade aanbrengen. Hou je larven in de gaten, je merkt vanzelf als er veel mijten op zitten. Dan kun je er wel maatregelen tegen treffen.

Zie deze link, deze kweker legt mooi uit hoe je je larven checkt op mijten, en hoe je er vanaf komt.
https://www.youtube.com/watch?v=LAOHS3b5KQA

Duizendpoten zou ik voor de zekerheid eruit halen als je ze ziet, omdat het roofdieren zijn. Gewoon uit voorzorg.
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Ben je er zeker van dat het een duizendpoot is? Miljoenpoten komen vaker voor en die zijn niet schadelijk, de mieren kun je beter zoveel mogelijk weghalen (zeker als het rode of gele mieren zijn).
ThijsDM
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 13:09

Bericht door ThijsDM »

Bedankt voor de reacties,
Het waren zwarte mieren, maar telkens als ik ze wilden pakken waren ze weg.
En volgens mij zijn het zowel duizend als miljoen poten.
Zo zag ik al zeker,
Screenshot_20180424-165147.png
Mvg Thijs
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Deze duizendpoten inderdaad weghalen, want dat levert alleen maar last op voor jouw kweek.
Plaats reactie