Imago's gevraagd voor Vivarium

Alles over Vivarium 2015, waar het forum weer staat met een stand!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Imago's gevraagd voor Vivarium

Bericht door Pim »

Beste forumleden,

Zoals jullie weten is er eind november weer de gave Vivariumbeurs, waar wij ons forum vertegenwoordigen en anderen proberen warm te laten lopen voor de mooie keverhobby. Uiteraard kan dat niet zonder een aantal terraria met mooie kevers. Nou hebben wij natuurlijk een aantal leuke soorten zitten, maar kunnen nog een aantal extra soorten gebruiken. We hebben deze keer een extra stellage met terraria weten te regelen, dus we kunnen meer imago's gebruiken.

Dus hebben we een vraag aan jullie: wie kan en wil eind november (21 en 22) imago's uitlenen om op de beurs ten toon te stellen? Alle uitgeleende imago's krijg je uiteraard na afloop terug! Bovendien staat er iets leuks tegenover als je imago's voor de beurs uitleent. Graag horen we van jullie. Reacties graag hier onder, dan zullen we contact met jullie opnemen. Laat ook even weten welke soort(en) je zou willen uitlenen, zodat wij geen overlap met onze eigen soorten krijgen. Weet dat elke hulp gewaardeerd wordt!

Groetjes,

Pim en Hansje Pansje
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Leuk dat er ook dit jaar weer allerhande kevers te zien zullen zijn op Vivarium. Vorig jaar was ik aangenaam verrast door de omvang van de stand en door de grote hoeveelheid aan bezienswaardigheden. Ik weet nog niet zeker of ik kan komen, al wil ik graag komen kijken. Indien ik kom kan ik uiteraard iets moois meenemen. Tegen die tijd heb ik naast Mecynorhina polyphemus confluens en Mecynorhina torquata immaculicollis ook Cyprolais hornimani, Eudicella pauperata, Eudicella trilineata interruptefasciata, Dicronorhina derbyana derbyana en Dicronorhina derbyana conradsi imago's rondlopen. Wanneer ik zeker weet dat ik kom zal ik iets laten weten.

Succes met de voorbereidingen! :)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Bas,

Geweldig dat je wat wilt uitlenen, als je komt. Ik zou ook wat kevers kunnen komen ophalen, wat gemakkelijker voor jou is, lijkt me. Ik denk zeker dat je wat leuks hebt om te laten zien op de beurs. Hopelijk kan je zelf komen uiteraard. Binnenkort hebben we nog wel even contact.

Groeten,

Pim
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Als tegen die tijd nog een mooie man van M. elephas rondloopt kan ik die misschien wel meenemen, maar dat is nog zeker geen garantie. Ze kunnen wel een maandje of wat leven, maar dat moeten ze nog wel gaan doen.
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Ik heb een aantal kleine vliegende herten die ik kam meenemen.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik en Mark hebben meer dan waarschijnlijk ook een aantal imago's mee. ;)
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Ik wil best wat sinuata's uitlenen, maar dat is nou niet echt een spectaculaire soort.
Ik ben er ook maar een dag, mocht er toch interesse zijn hoor ik het wel.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:o Oh je doet de sinuata toch een beetje te kort ! Vind het zeker wel een mooi soort ! Ik weet niet of we dit soort al hebben. Graag kom ik morgen even op je aanbod terug :D Maar in ieder geval alvast bedank voor het aanbod ! Top !
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Bericht door Rick97 »

Haha, sinuata's zijn zeer zeker prachtige kevers! :D

Maar als het gaat om aantrekkelijkheid voor het grote publiek gaat winnen ze het blij
lange na niet van de grotere, meer kleurrijke en gehoornde soorten.
Aan de andere kant, kevers kennen een enorme diversiteit en die moet ook een beetje vertegenwoordigd worden.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Het ziet er naar uit dat ik toch ook kan komen!

En zo als het er nu uitziet kan ik nog wat imago's meenemen ook!
Liefst voor de verkoop maar voor zolang ze niet verkocht zijn ook om te showen natuurlijk 8-)

een kweekgroepje p. aemula
een kweekgroepje p. sinuata
een schitterend groen koppel MTU
Plaats reactie