Ik ben Tim

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
timdegoede
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 08:48

Ik ben Tim

Bericht door timdegoede »

Hallo, ik ben Tim, 10 jaar (bijna 11), woon in Goirle en helemaal gek van beestjes, vooral kevers en bidsprinkhanen. Thuis ben ik altijd op zoek naar kevers, wantsen en andere beestjes. Ik ben ook veel in sloten aan het vissen naar geelgeranden en andere waterinsecten.

Op dit moment heb ik een terrarium (60x30x36) met treksprinkhanen en een iets kleinere bak met 3 wandelende takken. Maar in het verleden heb ik ook diverse andere insecten in de terrariums gehad. Zo had ik 2 jaar geleden een bidsprinkhaan die meerdere eierzakken had gemaakt (helaas onbevrucht). Maar ook libelle larven heb ik verzorgt, uit laten komen en weer vrijgelaten. Natuurlijk heb ik in de tuin ook een klein vijvertje met wat waterkevers er in.

Wat ik alleen nog mis, en erg graag een keer wil hebben, is een Hercules kever, een Vliegend Hert of een andere grote kever, maar ook een mooie bidsprinkhaan is altijd welkom natuurlijk.

Hopelijk kan iemand op dit forum mij hiermee verder helpen omdat mijn ouders niet goed weten waar ze zulke kevers kunnen kopen.
Gebruikersavatar
keverfreak
Ei
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 08:48

Bericht door keverfreak »

welkom tim succes met je jonge hobby ;) leuk
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Tim, zulke kevers worden op verschillende insecten en reptielen beurzen verkocht en ook hier op het forum.
ben je ook van plan om er mee te kweken?
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Hallo Tim,

je hebt nu toegang tot de rest van het forum!
Wat heb je een leuke hobby's zeg, ik denk dat je hier zeker wel aan larven of levers kunt komen,
er is vaak nakweek beschikbaar.

Veel plezier hier!
Je eigen gras is groener dan je denkt
Skrum
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 13:33

Bericht door Skrum »

Petra schreef:Hallo Tim,

je hebt nu toegang tot de rest van het forum!
Wat heb je een leuke hobby's zeg, ik denk dat je hier zeker wel aan larven of levers kunt komen,
er is vaak nakweek beschikbaar.

Veel plezier hier!
Het zou me verwonderen als hij op zoek is naar levers :D
Gebruikersavatar
timdegoede
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 08:48

Bericht door timdegoede »

Ik zoek inderdaad geen levers. :lol:
Wel bedankt voor het hartelijke welkom.

Wat zijn de beste insecten beurzen?
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Bericht door Barbara »

Hallo Tim,

Allereerst een hartelijk welkom op dit forum.

Beurzen zijn er in overvloed, maar soms erg ver weg. Houd het kopje 'Beurzen' in de gaten, daar komen in principe alle gangbare beurzen voorbij.
De beste insectenbeurzen zijn voornamelijk in België zoals in Mons en Seraing.
De meeste grotere beurzen, zoals in Houten en Antwerpen, zijn namelijk reptielenbeurzen, daar kun je geluk hebben en iemand tegenkomen die kevers verkoopt, maar dat is echt maar mondjesmaat.

De beste kans maak je door hier op het forum goed op te letten. Er worden hier vaak leuke kevers voor een nog leuker prijsje aangeboden.
En heb je wat minder geduld, dan zet je een oproepje bij het 'gevraagd' onderdeel. Wel duidelijk aangeven welke soort je zoekt.

Bij de Hercules-kever moet je wel goed bedenken dat deze een lange ontwikkelingstijd heeft: van ei tot volwassen dier toch minstens een jaar, meestal een heel stuk langer. Heb je zoveel geduld?
Of wil je gewoon eens zo'n kever in een terrarium houden om er leuk naar te kijken? Dan moet je geduld en een beetje geluk hebben. Er zijn hier genoeg mensen die deze kevers kweken en soms hebben ze teveel mannen, die kun je soms voor weinig geld krijgen.
Bedenk ook dat de Hercules-kever (en ook Vliegende Herten) nachtdieren zijn. Overdag zul je ze weinig zien, dan zitten ze diep in de aarde begraven.
Dan zijn de kleinere dagactieve rozenkevers leuker om naar te kijken. ('t Is maar een ideetje hoor).

Veel plezier met je hobby.
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Tim!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Tim en een heel hartelijk welkom op het forum ! Zo jij hebt al veel insecten (gehad) zeg :shock: hartstikke gaaf ! Ook super leuk van je ouders dat dat mag :D
Plaats reactie