Lamprima adolphinae
Dit is alles wat er is uitgekomen uiteindelijk. Het laatste mannetje heeft met 34,5 mm de 35 net niet gehaald helaas maar ben er toch heel blij mee. Volgende generatie (als er een komt) is de 35 breken dus de goal.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20260729_114935_Gallery.jpg (88.4 KiB) 169 keer bekeken
Wat een mooi kleurenpallet zo
Met vriendelijke groet,
Koen
Nu in kweek:
Eudicella gralli hubini
Koen
Nu in kweek:
Eudicella gralli hubini
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ze zijn prachtig 
Prachtige kleuren 
Heb eindelijk nog eens een vrouwtje gespot. Sinds ze zo'n 20 dagen geleden in de kweekbak gingen heb ik er geen enkele gezien omdat ze zo vaak onder de grond zitten. Ook minder goed nieuws. Het vrouwtje dat apart zit met het eerste mannetje is ook overleden. Het is al de 2de die vroegtijdig overlijdt in die bak en het kan niet aan de bak liggen want het mannetje is perfect in orde. Er zijn ook niet echt graansoorten of dergelijke van het vrouwtje dus ik vrees dat er uit die bak niets zal komen. In de andere zie ik gelukkig is de stammen die uitsteken wel al veel zaagsel enzo dus ik heb goede hoop dat die bak iets opleverd. Ik vraag mij wel af of in niet wat eerder dan de gebruikelijke 3 maanden moet controleren omdat ze er met zoveel inzitten. Misschien eerder 2 maanden? De larven zelf zijn voor zover ik weet niet super agressief naar elkaar maar de vrouwtjes kunnen wel elkaars eitjes of larven kapotmaken als het er te veel worden.
- Bijlagen
-
- 20260803_181318.jpg (116.41 KiB) 140 keer bekeken