Hopelijk gaat ze snel over naar kever het blijft listig vind ik.Elias schreef: za 04 apr 2026, 15:38 Het vrouwtje in de artificiële cel is net verpopt. Ik heb nog net het laaste stukje kunnen zien en ik heb een klein stukje kunnen filmen. Jammer dat ik er niet eerder bij was om het volledig te zien maar het was toch een interessante ervaring. Wat de cel betreft is uitdroging misschien inderdaad een probleem. Ik heb al 2 keer water moeten toevoegen omdat het te droog aanvoelde. Dus ik denk dat ik een paar dagen wacht tot de pop wat harder is (want verstoring vlak na verpoppen is duidelijk een probleem. Weet ik uit ervaring nu helaas) en dan doe ik ze misschien in een oasis cel. Die houden volgens mij veel beter vocht vast. Gelukkig heb ik vandaag zelfs nog water toegevoegd, en meer dan de 2 eerste keren dus ik denk dat ze voor de volgende paar dagen wel nog ok zit zo.
Lamprima adolphinae
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja, hoop ik ook. Ze zit in een oasis cel nu. Eens zien of dit werkt. Tot no to heb ik er voornamelijk positieve ervaringen mee gezien dus ik denk dat er wel een redelijke kans is dat het goed gaat.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja ik zie ze ook maar zelf lukt het me niet ermee. De juiste vochtigheidsgraad en temperatuur is natuurlijk belangrijk maar ik vermoed ontsmetten of verversen ook anders krijg je schimmels .Elias schreef: di 07 apr 2026, 22:28 Ja, hoop ik ook. Ze zit in een oasis cel nu. Eens zien of dit werkt. Tot no to heb ik er voornamelijk positieve ervaringen mee gezien dus ik denk dat er wel een redelijke kans is dat het goed gaat.