Dicronorhina derbyana larven
En ten slotte nummertje 4
(als we de kleine larve niet meetellen. Ik hoop dat ie het nog maakt maar ziet er niet zo goed uit. Hij was van ongeveer 7 gram naar 5 gram gegaan de laatste keer dat ik hem zag. Maar ik ben gisteren achter blaadjes gegaan en ik heb een plekje gevonden waar er blaadjes liggen die toch iets meer verteerd zijn dan wat ik normaal vind. En het is eik. Dus ik denk dat ik hem daar in ga doen en dan weer voor een maand gerust ga laten en hopen voor het beste. Meer kan ik niet echt doen denk ik)

- Bijlagen
-
- 20250715_165737.jpg (403.12 KiB) 516 keer bekeken
En toen waren er nog 3 .... De eerste van de derbyanas is helaas overleden. De andere 3 zijn, voor zover ik weet (1 zit ergens onder de grond) nog ok op hier en daar een stuk poot kwijt na. Dus ik hoop dat deze het nog even uithouden tot de vrouwtjes er zijn. Ze zijn gekocht en worden donderdag verstuurd dus het zal niet lang meer duren gelukkig. Duimen maar.
Net een tweede op zijn rug teruggevonden
de andere 2 lijken het nog goed te doen gelukkig.

Dat is balen, hopen dat de laatste het overleven en volmaakt zijn.
En daar zijn de vrouwtjes dan!
3 stuks. Met dank aan Suzanne (ik ga ervan uit dat Suzanne van marktplaats en Suzanne van het forum dezelfde zijn) een van de mannetjes zat vrijwel meteen op een vrouwtje dus een goede start. (Excuses voor de vreselijke kwaliteit van de foto's maar moest snel gebeuren omdat ik nog weg moest
)

Foto's vergeten 

- Bijlagen
-
- 20250829_203539.jpg (369.57 KiB) 139 keer bekeken
-
- 20250829_203547.jpg (390.04 KiB) 139 keer bekeken
-
- 20250829_203551.jpg (380.71 KiB) 139 keer bekeken
Blijven prachtige kevers, op een goede kweek!
-
- Cyclommatus elaphus
Kijk is aan ! Top!
Een netwerk is altijd handig
Een netwerk is altijd handig