Anke
Ow, ik geloof dat ik iets doms heb gedaan!
Ik was net aan het checken of de laatste L3 larve al een cocon gevormd had, en ik kwam er net iets te laat achter dat het klompje aarde dat ik vast had, dat daar de cocon inzat... Resultaat: er zit een 'scheur' in de cocon. Wanneer ik de cocon gewoon zie, lijkt hij gewoon heel. Wat te doen??
Ik was net aan het checken of de laatste L3 larve al een cocon gevormd had, en ik kwam er net iets te laat achter dat het klompje aarde dat ik vast had, dat daar de cocon inzat... Resultaat: er zit een 'scheur' in de cocon. Wanneer ik de cocon gewoon zie, lijkt hij gewoon heel. Wat te doen??
Chlorocala africana africana
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Geen nood Anke, dat is ons allemaal wel eens over
komen en vormt niet direct een gevaar als de cocon gewoon zijn normale vorm aanhoud... Wat leuk dat het al zover is... nu word het aftellen...

Poeh, pfieuw! Ben blij deze antwoorden te lezen, voor de rest is de cocon nog in orde, de larve is er niet uitgekomen o.i.d. .
Trouwens is dit de laatste larve van de 5 die nu in cocon zit, ik heb het niet met de data bijgehouden, maar ik geloof dat de eerste toch wel al een maand cocon is
, dus ben heel benieuwd naar de eerste imago!
Trouwens is dit de laatste larve van de 5 die nu in cocon zit, ik heb het niet met de data bijgehouden, maar ik geloof dat de eerste toch wel al een maand cocon is

Chlorocala africana africana