Rhaetulus crenatus boileaui
De 1ste is verpopt. Ik kan het niet super goed zien maar ben bijna 100% zeker dat het een vrouwtje is.
Het was inderdaad een vrouwtje. Ze is, voor zover ik kan zien, zonder problemen uitgekomen. Een 2de vrouwtje (denk ik toch) is nu in prepop fase maar heeft geen popkamer gemaakt. Ze lag gewoon op het substraat dus heb deze maar in een artificiële cel gedaan voor de zekerheid. En ik ben vrij zeker dat het mannetje ook een popkamer heeft gemaakt. Dus qua timing wel mooi. Ik he voor de zekerheid wel al eens rondgekeken of ik niet ergens een 2de mannetje kan vinden omdat er met deze altijd iets mis kan gaan en dan is het voorbij dus zou jammer zijn. Maar siegewulf beetles (waarvan campsicum ze volgens mij ook van had) heeft laten weten dat ik over een maand of 2 eens kan vragen dus daar kan ik, als het nodig is mischien een extra mannetje krijgen. Dus moet goed komen. Wat leuk zou zijn want siegewulf is, voor zover ik weet, degene die de soort in Europa geïntroduceerd heeft en hij heeft ze aan slecht 6 mensen verkocht dus er zijn er echt niet veel momenteel.
- Bijlagen
-
- 20260916_180542.jpg (139.96 KiB) 109 keer bekeken
-
- 20260916_174136.jpg (48.2 KiB) 109 keer bekeken
-
- 20260916_180321.jpg (95.12 KiB) 109 keer bekeken