Lamprima adolphinae

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Elias schreef: do 18 jun 2026, 18:19 Hoe groot waren die die je eerder had dan? Ik vond deze al wel een ok formaat haha. Maar voor de volgende generatie ga ik voor 35 mm plus mikken. Maar misschien dat ik dit nu ook al net haal met het laatste mannetje. Deze is de enige die ik boven de 4 gram gewogen heb en is ook de enige die nog geen popkamer gemaakt heeft terwijl al de rest al pop of kever is.
Op kinshi gekweekt worden ze rond de 4cm maar ook een stuk breder .
Ik heb ze hier gehad van 45mm mannelijk en dat is echt wel een groot verschil maar zeer tevreden hoor!
Ik was druk in de tuin en m'n vrouw zei, ach wat een schattige ukkies en ik ging pas een uur later kijken .ze zijn echt wel heel erg mooi van kleur ook en al lkkr actief.
Ik heb nog meerdere broedbakken maar ga ze waarschijnlijk allemaal samen in één broedbak zetten met alleen flakesoil en de 2 stammen.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Ja kan mij voorstellen dat ze vergeleken met 45 mm inderdaad als ukkies overkomen haha. Kinshi wil ik ook wel eens proberen als ik larfjes heb en ga ook flake soil met additieven en relatief regelmatige verversing van de onderste substraatlaag uitproberen. Heb ik uit het boek van Benjamin Harink. Ik heb via instagram video's, waar mensen het max larvengewicht en de uiteindelijke grootte van de kever meegeven, een soort tabelletje opgesteld met welk gewicht in welk formaat resulteerd en dan ga ik wel zien of het wat klopt door het te vergelijken met de resultaten van volgende generatie.
Plaats reactie