Het zou al enorm helpen als we wisten hoe diep deze soort leeft in de natuur en in watvoor substraat hij voorkomt.
Je hebt veel gele leemgrond nabij regenwouden weet ik vanuit documentaires (ook in goud zoeken bijvoorbeeld) maar dat is best wel vochtig en heeft een hoge dichtheid net zoals klei.
Goliathus goliatus van René
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Vrijdagavond is een slechte avond om ze weer te moeten voeren
morgenochtend zijn ze de eerste .
Wel nog een eitje gevonden in het oude substraat en apart gezet deze zag er niet helemaal top uit maar toch de teller op 169 eieren.
Wel nog een eitje gevonden in het oude substraat en apart gezet deze zag er niet helemaal top uit maar toch de teller op 169 eieren.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Iedere keer als ik oud fruit weg haal bij goliathus zit daar ook dezelfde aparte lucht aan .zou het zowel in hun uitwepselen als in hun speeksel kunnen zitten?
Veel pachnoda's hebben ook een aparte lucht in hun uitwerpselen maar niet in wat ze eten achterlaten of het is me daar teminste niet in opgevallen.
Misschien omdat het best penetrant kan zijn,leven de larven in een bepaalde zuurtegraad oftewel ph waarde .
Ik heb al vaker rottende acaciastammen voorbij zien komen dus misschien zit daar een kern van waarheid in dat ze daaruit eiwitten halen.
Veel pachnoda's hebben ook een aparte lucht in hun uitwerpselen maar niet in wat ze eten achterlaten of het is me daar teminste niet in opgevallen.
Misschien omdat het best penetrant kan zijn,leven de larven in een bepaalde zuurtegraad oftewel ph waarde .
Ik heb al vaker rottende acaciastammen voorbij zien komen dus misschien zit daar een kern van waarheid in dat ze daaruit eiwitten halen.