Cyclommatus mniszechi
Op zich zou cyclommatus mniszechi wel een makkelijke soort moeten zijn volgens meeste bronnen. (Denk dat cyclommatus elaphus dan weer een hele moeilijke is dus er zit wel wat variatie in moeilijkheidsgraad bij cyclommatus) ik heb ze zelfs op meerdere plaatsen als beginnerssoort zien worden aangeraden. Daarom dat ik ze ook gekocht heb. Maar ik ben zo goed als zeker dat het de vochtigheid was. Heb er een paar dagen geleden aaltjes bijgedaan vanwege rouwmuggen. En dit word toegediend in water dus dit zal de boosdoener geweest zijn. Want voorheen waren er geen problemen. Dan paar dagen geleden extra water bij en drie larven dood dus lijkt mij vrij duidelijk dat het hierdoor was.
Ben van de 5 kleine prosopocoilus larfjes ook 2 kwijt
echt wel balen. Deze hadden iets droger substraat dan de cyclommatus maar toch ook wat aan de vochtige kant denk ik. Was ook aan het denken dat het misschien de aaltjes zijn maar deze zouden alleen de rouwmug larven mogen beïnvloeden en ik heb ze al eerder gebruikt zonder problemen dus denk niet dat dit het probleem is. En als dit wel het probleem is, zal droger substraat ook wel helpen want aaltjes hebben genoeg vocht nodig om te overleven. Dus ja, hopelijk is het nu ok.