Prosopocoilus giraffa keisukei

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Heb wel net gelezen in het boek van Benjamin Harrink (net gekocht) dat vrouwtjes van vliegende herten misschien goed doen aan meer proteine rijke voeding. Zou eileg bevorderen en ook hun temperament als ik het me juist herriner. Dus misschien dat ik ze volgende keer wat meer banaan voer inplaats van jelly.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ja ik heb geen jelly hier . Dealtje gesloten met een turkse fruitmarktkraam .
Ik gooi meer fruit weg dan de 6 kids en kevers op kunnen eten hier per week! :lol:
Voor 20 euro heb ik dozen vol ananassen meloenen bananen mango's kakifruit en soms citrusfruit waar ik niks mee kan dan.
Hij blij want hij heeft geen afvoerkosten en ik voed er alles mee en rondje buren elke week met fruit ;)
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

In fruit zit helaas meer suiker dan eiwit, dus daar hoef je het niet voor te doen. In jellies zit ook voornamelijk suiker. Realiseer je dat veel kevers op bloemen zitten om stuifmeel te eten. Stuifmeel bevat veel eiwit. Tegenwoordig voer ik de kevers dus ook stuifmeel en een speciaal poeder waar best veel eiwit in zit.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Pim schreef: vr 23 jan 2026, 16:21 In fruit zit helaas meer suiker dan eiwit, dus daar hoef je het niet voor te doen. In jellies zit ook voornamelijk suiker. Realiseer je dat veel kevers op bloemen zitten om stuifmeel te eten. Stuifmeel bevat veel eiwit. Tegenwoordig voer ik de kevers dus ook stuifmeel en een speciaal poeder waar best veel eiwit in zit.
Klinkt interessant. Van waar heb je dit?
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Zoek maar op wat er in fruit zit. Relatief veel suiker en weinig eiwit. In stuifmeel zit ook suiker maar zeker meer eiwit.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Pim schreef: vr 23 jan 2026, 22:33 Zoek maar op wat er in fruit zit. Relatief veel suiker en weinig eiwit. In stuifmeel zit ook suiker maar zeker meer eiwit.
Heb mijn vraag wat slecht verwoord denk ik. Ik bedoel waar je stuifmeel en dat poeder koopt?
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Stuifmeel is bij meerdere online winkels te bestellen. Dat poeder is (nog) niet in de handel, maar het lijkt er op dat het op de Insectenbeurs beschikbaar gaat zijn.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Pim schreef: za 24 jan 2026, 07:05 Stuifmeel is bij meerdere online winkels te bestellen. Dat poeder is (nog) niet in de handel, maar het lijkt er op dat het op de Insectenbeurs beschikbaar gaat zijn.
Ok bedankt! En er is een redelijke kans dat ik daar ga zijn dus dan kan ik er misschien voor kijken. Maar in de tussentijd, zou het ook kunnen werken om gammarus tot poeder te verwerken en dit op fruit of jellies te doen?
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Elias schreef: za 24 jan 2026, 14:34 Maar in de tussentijd, zou het ook kunnen werken om gammarus tot poeder te verwerken en dit op fruit of jellies te doen?
Gammarus bestaat ook voor een groot gedeelte uit eiwit, dus als je dat fijnmaalt en op fruit of jellies doet dan zou dat ook moeten kunnen werken. De kevers moeten dan natuurlijk wel het poeder eten.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Vandaar dat ik soms eiwit verrijkte jellies voorbij zien komen. Het werd ook voor goliathus algemeen geshowed namelijk op sommige aziatische platforms en ik begreep het nut er eerst niet van .
Plaats reactie