Waarom gaan mijn larven dood? :(

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Maar hier ook problemen met micans , ik had 2 poppen ineens en deze netjes apart in hun oorspronkelijke substraat gelegd wel in een plastic bakje en ééntje heeft waarschijnlijk besloten toch maar uit de pop te gaan vervolgens ze buurman ook geopend en ik dacht nou dan maar in een kunstmatige pop beide te doen maar helaas.
Affijn ik weet nu ook niet wat ik moet doen de ervaring van anderen leert dat dit geen imago's worden het enige wat me opvalt is dat ze heel veel eten met ze tweetjes waarschijnlijk voor de herkansing of er ontbreekt iets in me voeding waar ik geen weet van heb.
Bijlagen
20250609_001059.jpg
20250609_001059.jpg (56.79 KiB) 110 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

De meeste larven die ik had van Dicronorhina micans heb ik weggedaan, aangezien ik met deze soort wilde stoppen. Nog 8 larven overgehouden en die zijn een maand geleden netjes in de cocon gegaan. Hopelijk komen ze binnenkort uit.
Ik herken de problemen die hier geschetst worden gelukkig niet. Eigenlijk wilde ik een jaar of wat geleden van deze soort af, maar het lukt maar niet. :o
Bijlagen
Messenger_creation_EBB508B7-3A46-45CB-8A53-CE984F3FF58D.jpeg
Messenger_creation_EBB508B7-3A46-45CB-8A53-CE984F3FF58D.jpeg (114.79 KiB) 96 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Is toch een hartstikke gave soort .
Ik ben potje loss "dus voor mij geen optie "maar zou het gaaf vinden als de kweek toch wel doorgaat hier .
Je ziet ze niet tekoop eigenlijk.

Volgens mij heb je juist iets in handen wat dalijk er bijna niet meer is.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: di 10 jun 2025, 00:24Volgens mij heb je juist iets in handen wat dalijk er bijna niet meer is.
Dat zou zo maar kunnen. Ik ben me nu meer aan het focussen op Dynastes hercules kweek en weet niet of ik deze soort wil blijven houden. Misschien dan eerst weer veel opkweken, verspreiden en er dan pas mee stoppen. Ik ga er over nadenken.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Pim schreef: di 10 jun 2025, 10:11
René Verheij schreef: di 10 jun 2025, 00:24Volgens mij heb je juist iets in handen wat dalijk er bijna niet meer is.
Dat zou zo maar kunnen. Ik ben me nu meer aan het focussen op Dynastes hercules kweek en weet niet of ik deze soort wil blijven houden. Misschien dan eerst weer veel opkweken, verspreiden en er dan pas mee stoppen. Ik ga er over nadenken.
Ik denk dat het voor het behoud van de soort in Europa wel een goed idee is .
Iedereen begint ergens en ik denk dat er echt wel animo is voor deze soort en dat hier tegenslagen zijn ligt bijna altijd aan de omgang van diegene die ze opkweekt.
Het zou zonde zijn vind ik dan, je hebt zo weer een kweekgroep en anderen zijn er heel erg enthousiast mee .
Ik heb hier nu een overschot pachnoda marginata peregrina en eudicella hornimani en schultzeorum explodeert ookwel aardig maar toch liever een groot aanbod behouden voor later .
Plaats reactie