Dicronorhina derbyana larven
Ik heb ook alvast een bak klaargemaakt voor xylotrupes larven of, als ik ze op de beurs in Antwerpen kan vinden, trypoxylus dichotoma. Ik heb hiervoor de caresheet van bahamut gevold dus ongeveer 50% witrot hout en 50%bladhumus. En ik heb er ook wat compost bijgedaan. Het is een bak van 19 liter en ze is 35 cm op 25 cm op 27 cm (b×l×h). Dus dit zou hoog genoeg moeten zijn voor xylotrupes larven om te verpoppen denk ik. Deze is voor 5 larven (behalve als iemand met meer ervaring vind dat dit te veel is) Het is misschien nog wat te droog maar dit ga ik voorlopig nog zo houden omdat ik er preventief aaltjes tegen rouwmuggen ga indoen en die moet je in water oplossen om ze toe te voegen. Dit ga ik ook met de grote bak voor de derbyanas doen en natuurlijk ook voor de bak met berbyana larven die zo een beetje de probleembak is op dit vlak. Kan ik verder dus nog iets aanpassen aan deze bak of ziet het er goed uit?
- Bijlagen
-
- 20250312_141354.jpg (100.3 KiB) 233 keer bekeken
-
- 20250312_141406.jpg (102.54 KiB) 233 keer bekeken
-
- L2
Gaaf! Xylotrupes gideon L3 ga ik aankomende zaterdag halen wel ff 2uur sturen en zondag is er ook ento-mons in Wallonië hoop dat het wat is.
Voor meer info van soorten kijk ik ook veel youtubefilms van Daniel ambuehl heel erg informatief.
Voor meer info van soorten kijk ik ook veel youtubefilms van Daniel ambuehl heel erg informatief.