Ben weer wezen zeulen met zakken vol half vermolmd eikenhout en blad vanuit het bos volgende keer maar bolderkarretje mee
Gooi alles in grote plastic bakken vol met water en dan uurtje deksel erop en dan is de grootste invasie wel bereid het schip te verlaten en wat dan koppig blijft hangen heeft pech dit word dan hagedissenvoer,dan heb ik voor deze ikea samla bakken inzetstukken waardoor alles onderwater gaat eenmaal de deksel erop 2a3 dagen ga ik ervanuit dat het meeste ongedierte wel ten einde zal zijn.
Ondertussen kom je ook nog wat leuke andere ongewervelden tegen tussen de pissebedden invasies.
Bijlagen
Screenshot_20250223_212834_Gallery.jpg (140.85 KiB) 1069 keer bekeken
Screenshot_20250223_212822_Gallery.jpg (205.6 KiB) 1069 keer bekeken
Screenshot_20250223_212801_Gallery.jpg (143.75 KiB) 1069 keer bekeken
Interessante taktiek! Maar hoe krijg je die kletsnatte humus weer een beetje droog?
In ervaring elimineer je met het compleet laten drogen van de humus nagenoeg al het 'ongedierte' op. Na een wat drogere periode blad verzamelen versnelt dit proces aanzienlijk. Ben benieuwd hoe dit gaat werken!
Capsicum schreef: di 25 feb 2025, 20:41
Interessante taktiek! Maar hoe krijg je die kletsnatte humus weer een beetje droog?
In ervaring elimineer je met het compleet laten drogen van de humus nagenoeg al het 'ongedierte' op. Na een wat drogere periode blad verzamelen versnelt dit proces aanzienlijk. Ben benieuwd hoe dit gaat werken!
Ik heb het nu eerst de stammen eruit gehaald,blad en het verkruimeld hout bij elkaar gedaan vervolgens een garde in een schroeftol door de soep heen geroerd en met de deksel erop schuin op ze kant gezet leeg laten lopen en nu staat het zonder deksel in de schuur en één deze dagen komt der 100L flakesoil binnen en heb nog barkbedding liggen dus kan ik het vochtige spul mengen daarmee en dan zal het licht vochtig zijn .
Hier ook veel gelezen over dat een magnetron alles vernietigd wat niet ok zou zijn dan blijft invriezen of de oven over maar nu veranderd er eigelijk weinig aan als ik dan in natuurlijke voedingstoffen denk.
Alleen het zelf verkruimelen van bladsubstraat werk niet helemaal lkkr met een garde dus ga nog wel ff handmatig aan de gang scheuren of ik heb nog grastrimmer bedenk ik me nu.
Blijft een probeersel de kevers/larven zijn de jury dalijk.
Capsicum schreef: di 25 feb 2025, 20:41
Ik heb het nu eerst de stammen eruit gehaald,blad en het verkruimeld hout bij elkaar gedaan vervolgens een garde in een schroeftol door de soep heen geroerd en met de deksel erop schuin op ze kant gezet leeg laten lopen en nu staat het zonder deksel in de schuur en één deze dagen komt der 100L flakesoil binnen en heb nog barkbedding liggen dus kan ik het vochtige spul mengen daarmee en dan zal het licht vochtig zijn .
Hier ook veel gelezen over dat een magnetron alles vernietigd wat niet ok zou zijn dan blijft invriezen of de oven over maar nu veranderd er eigelijk weinig aan als ik dan in natuurlijke voedingstoffen denk.
Alleen het zelf verkruimelen van bladsubstraat werk niet helemaal lkkr met een garde dus ga nog wel ff handmatig aan de gang scheuren of ik heb nog grastrimmer bedenk ik me nu.
Blijft een probeersel de kevers/larven zijn de jury dalijk.
Bladblazer werkt fijn bij het bladsubstraat voor de eerste stappen.
Ben overigens zeer tevreden over deze manier ik kan geen ongedierte erin vinden en eenmaal met droge flake of blacksoil gemengd is het eigenlijk gelijk de juiste vochtigheid.