Dendroxena quadrimaculata

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Plaats reactie
René Verheij
L2

Dendroxena quadrimaculata

Bericht door René Verheij »

Zat rustig te kletsen en zie bij de chlorocala africana larven/poppen ineens een kever voorbij rennen. Ik helemaal enthousiast maar dit klopt niet helemaal.

Kan deze jongen kwaad ?
Blijkt een rupsenaaskever klinkt link maarja bladwespenlarven zijn wel stuk kleiner ?
Bijlagen
20250223_202616.jpg
20250223_202616.jpg (28.56 KiB) 1865 keer bekeken
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

Het klinkt inderdaad alsof ze van nature kleine prooien eten. Maar wie weet wat ze van kleine L1 larfjes vinden...
Maar je hebt wel een kever opgekweekt :mrgreen:
René Verheij
L2

:lol: jep, zit nu bij een onbekende larve die ik vond in een stuk rot hout met wat substraat gaat lkkr terug het bos in van de week.
Dermestaria
Ei

Bericht door Dermestaria »

Ik zou het er zelf ook niet op wagen. Ik weet dat piepschuimkevers en roodpootkoprakevers ook funest kunnen zijn als die in de keverkweek terecht komen omdat ze alle kleine larven pakken.
Groetjes Sarah
René Verheij
L2

Hijs vandaag weer lkkr vrijuit gegaan, ik heb ook veel vergaan wilgenhout hier en ik vermoed de wilgenhoutrups die lijken enorm op keverlarven weet ik en zijn aardig in formaat ook maar kwam vandaag er een larve in tegen zeg maar een vliegen made maar dan 5a 10x zo groot dus geen kop echt een made .
Heb hem toch maar ff apart gehouden.
Wilgenhout is makkelijk witrothout en ik zal erdoor geen record kevers van krijgen maar daar ben ik ook niet op uit.
Plaats reactie